Skip to content

חיל האוויר מתיר לפרסום: בקרוב תיכנס למערך מבצעי כיפת ברזל, דור ב'

צה"ל מפתח בימים אלו את מערכת כיפת ברזל דור ב'. בחיל האוויר כבר שוקדים על דור 3. בגרסה המתקדמת של המערכת, ישופרו יכולות היירוט ויינתן מענה למגוון רחב יותר של איומים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל מפתח בימים אלו את מערכת כיפת ברזל דור ב'. בחיל האוויר כבר שוקדים על דור 3. בגרסה המתקדמת של המערכת, ישופרו יכולות היירוט ויינתן מענה למגוון רחב יותר של איומים

מאת אליק מאור 

בחיל-האוויר מתכוננים לכיפת ברזל דור שני. מדובר בהרחבת מערכת "כיפת ברזל  ושיפורה. כך מפרסם ביטאון חיל האוויר. לדברי הביטאון, בגרסה השנייה והמתקדמת של המערכת, ישופרו יכולות היירוט של המערכת ויינתן מענה למגוון רחב יותר של איומים.

כיפת ברזל בעל יכולות יירוט משופרות (צילום: חיל האוויר)
כיפת ברזל בעל יכולות יירוט משופרות (צילום: חיל האוויר)

"בקרוב, נעדכן את המערכת לגרסת בלוק 2", מספר סא"ל שבתאי בן-בוחר, ראש ענף שכבה תחתונה במנהלת מגן, שאחראי על הגדרת הדרישות של מערך ההגנה האווירית ועל חידושים ושיפורים למערכות הנשק השונות. בן בוחר: "השדרוג יאפשר לנו יכולות יירוט נוספות ושלל שיפורים שעדיין אי אפשר לחשוף. מעבר לכך, המערכת משודרגת בקנה מידה קטן כל הזמן. ברגע שמגלים בעיה או פגם, מתקנים ומשפרים באופן מיידי, כדי שאם מחר תהיה הסלמה, הביצועים לא ייפגעו בשל הבעיה או הפגם הללו. בהרבה מקרים, לא ניתן לחכות עד המעבר לגרסה הבאה".

אחת הסיבות לצורך בשדרוג כיפת ברזל היא המהירות שבה "כיפת ברזל" הפכה למבצעית. המערכת פותחה תוך זמן קצר, על מנת לתת מענה לירי הרקטות על יישובי הדרום. הדגש היה על התוצר ועל עמידה בלוח זמנים צפוף ביותר, מה שגרם להשמטה של פרטים ויכולות, שבאותו שלב לא היו הכרחיים. במסגרת הפיתוח של בלוק 2, יוכנסו אותם פרטים שהושמטוכמו כן, בהתאם לדרישת המטכ"ל, סוללות כיפת ברזל מותאמות למרחבים נוספים בארץ לקראת פעילות אפשרית ופריסה מהירה של המערכת, אם יהיה בכך צורך. בשנים הקרובות יצטרפו למערך סוללות חדשות, אשר יוכלו להגן על מקומות נוספים. בחיל-האוויר כבר מסתכלים אל השלב הבא, לקראת גרסת הפיתוח השלישית של המערכת (בלוק 3), בה ישופרו יכולות השליטה ב"כיפת ברזל".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן