Skip to content

המחבלים שחדרו הבוקר בגבול מצרים, ברחו מעבר לגבול. הכוננות בוטלה

חיל האוויר חיסל חוליית צלפים בעזה. החוליה היא אחת מאלו שצלפו לאחרונה מעבר לגבול. בעקבות האירוע הבוקר נכנסו ארבעה טנקים לתוך רצועת עזה וספינות חיל הים צלפו לעבר סירות דיג בצפון הרצועה, לפי דיווח פלסטיני. אלוף פיקוד דרום הודיע על חזרה לשגרה וביטול הכוננות בדרום. צה"ל קידם מחלקת טנקים סמוך לגבול מצרים, לראשונה זה שנים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיל האוויר חיסל חוליית צלפים בעזה. החוליה היא אחת מאלו שצלפו לאחרונה מעבר לגבול. בעקבות האירוע הבוקר נכנסו ארבעה טנקים לתוך רצועת עזה וספינות חיל הים צלפו לעבר סירות דיג בצפון הרצועה, לפי דיווח פלסטיני. אלוף פיקוד דרום הודיע על חזרה לשגרה וביטול הכוננות בדרום. צה"ל קידם מחלקת טנקים סמוך לגבול מצרים, לראשונה זה שנים רבות 

מאת אליק מאור 

כלי טיס של חיל האוויר תקפו לפני שעה קלה (שני) ופגעו בשני צלפים בשכונת בית חנון שבצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר, כי זוהתה פגיעה ישירה בצלפים וכי מדובר באחת מחוליות המחבלים אשר ביצעה את ירי הצליפה לעבר שטח מדינת ישראל. בנוסף דווח, כי צה"ל קידם מחלקת טנקים סמוך לגבול מצרים, לראשונה זה שנים רבות, ואחר כך הסיג אותם. 

כזכור, ירו צלפים לעבר חקלאי שעבד בשדות קיבוץ, סמוך לעיירה שדרות באזור חבל אשכול. גורמים בצה"ל אמרו היום, כי לתקיפת חיל האוויר זו אין כל קשר לאירוע באזור פיתחת ניצנה הבוקר. 

הפלסטינים דיווחו, כי בעקבות האירוע הבוקר, בו נהרג עובד ישראלי, נכנסו ארבעה טנקים לתוך רצועת עזה. כשחמושים פלסטינים יורים לעברם. במקביל ירו ספינות חיל הים לעבר סירות דיג בצפון הרצועה, לדברי הפלסטינים. לא דווח על נפגעים מירי זה.

טנקים בגבול עזה (צילום ארכיון: ליאור גרונדמן)
טנקים בגבול עזה (צילום ארכיון: ליאור גרונדמן)

מקורות פלסטיניים דיווחו, כי היום בצהריים נהרגו בתקיפת חיל האוויר שני פעילים של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי-פלוגת אל-קודס. על פי הדיווח, מדובר במוחמד שבאת ואיסמעיל אבו עודה. שניהם רכבו על אופנוע בסמוך לשטח חקלאי באזור. לדברי המקורות, השניים חוסלו כשרכבו למשימת קודש על מנת להילחם בפלישה הישראלית. 

בצה"ל הוכרזה כוננות גבוהה לאחר הפיגוע הבוקר. לפני שעה קלה הודיע אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, כי הכוננות בוטלה וכי אין עוד חשש לחדירת מחבלים לאזור.  בסריקות עלה, כי מחבל או שניים, שעל עקבותיהם עלו בצה"ל, הצליחו לברוח חזרה לשטח מצרים. מידע בנושא הועבר לכוחות הביטחון המצריים, שלדבריהם מנהלים כעת מרדף אחר השניים. האלוף טל חרמוני מסר בצהריים, כי המחבלים הצליחו לחדור בחסות הערפל ששרר הבוקר באיזור.

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בצהריים, כי צה"ל פעל כראוי ומנע תוצאות חמורות יותר וכי הוא מקווה כי הנשיא החדש שייבחר במצרים ישליט סדר באיזור סיני וימנע פעילות טרור נגד ישראל משם. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח תנחומים למשפחת העובד שנהרג ואמר שהפיגוע לא יעכב את בניית הגדר וכי הגדר היא אינטרס לאומי עליון. "אם לא היינו מקימים אותה, היינו עומדים בפני שטף של מסתננים וטרור".

הודעה נמסרה בשעות הבוקר למשפחתו של סעיד פשאפשה, בן 36 מחיפה, אב לארבעה, שנהרג הבוקר בפיגוע. אחיו סיפר, כי סעיד התקשר אליו ואמר לו: "יורים עלינו" ואז נפגע ונהרג.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן