Skip to content

ברק על הפיגוע: "האירועים האלה מאירים את התרופפות השליטה המצרית בסיני"

שר הביטחון בעקבות הפיגוע וירי הרקטות: "אנחנו מקווים שבעקבות הבחירות, מי שייבחר, יוודא שמצרים עומדת בהתחייבויותיה הבין-לאומיות, ביניהן הסכם השלום עם ישראל, אבל קודם כל השליטה ופעילות מערכות הביטחון בסיני". נתניהו: "הפיגוע לא יעצור את בניית הגדר". יחימוביץ: "לשלום עם מצרים חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון בעקבות הפיגוע וירי הרקטות: "אנחנו מקווים שבעקבות הבחירות, מי שייבחר, יוודא שמצרים עומדת בהתחייבויותיה הבין-לאומיות, ביניהן הסכם השלום עם ישראל, אבל קודם כל השליטה ופעילות מערכות הביטחון בסיני". נתניהו: "הפיגוע לא יעצור את בניית הגדר". יחימוביץ: "לשלום עם מצרים חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה"

מאת צבי זינגר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק וראש האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' התייחסו הבוקר, בישיבות סיעותיהם, לפיגוע שהיה בגבול מצרים וליחסים עם המצרים, לנוכח הבחירות שהיו לנשיאות מצרים.

ברק: "התרופפות השליטה המצרית בסיני". (צילום: אתר הכנסת)
ברק: "התרופפות השליטה המצרית בסיני". (צילום: אתר הכנסת)

שר הביטחון, אהוד ברק העביר ניחומים למשפחת פשאפשה, שאיבדה את האב ואמר כי כוחות צה"ל הגיבו במהירות רבה ושניים מהמחבלים שחדרו לתוך ישראל נהרגו. "אנחנו רואים את עצם הפיגוע בחומרה רבה", אמר ברק. "הוא בא בעקבות יום שבת, שבו נורו שתי רקטות אל אזור הדרום מסיני ושני הדברים האלה מאירים ביחד את התרופפות השליטה המצרית בסיני. אנחנו מקווים שבעקבות הבחירות, מי שייבחר, יוודא שמצרים עומדת בהתחייבויותיה הבין-לאומיות, ביניהן הסכם השלום עם ישראל אבל קודם כל, השליטה ופעילות מערכות הביטחון בסיני. בהמשך לאירועים האלה כמה שעות יותר מאוחר, חיל האוויר פעל כנגד שתי פעילים של טרור, ששייכים כנראה לג'יהאד האסלאמי, ופגע בהם ברצועה.

"בסך הכול", סיכם ברק, "אנחנו רואים החמרה מסוימת, בשעה האחרונה יש גם כמה נפילות באזור נתיב העשרה ופירוש העניין שצריך להמשיך להיות דרוכים ומוכנים, בסך הכול תגובה מהירה ויעילה של הכוחות הבוקר שהרגו את שני המחבלים, מנעו אפשרות של התפתחות של הפיגוע הזה לכיוון היישובים של החלוציות".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העביר את תנחומיו למשפחתו תושב חיפה, סעיד פאשפשה, אב לארבעה ילדים, שנהרג בפיגוע. "ככל הנראה הביצוע כוון נגד אזרחי ישראל והוא בוצע באופן יזום נגד אנשים שעובדים בבניית גדר הביטחון שלנו בגבול מצרים", אמר נתניהו. "זה לא יעצור אותנו. הגדר הזאת גם נועדה למנוע טרור וגם למנוע כניסת מסתננים. בנייתה מבחינתנו היא אינטרס לאומי עליון. אני מאמין שאם לפני שנתיים לא הייתה מחליטה הממשלה על הקמת הגדר, היינו עומדים בפני שיטפון של מסתננים ולא פחות מזה שטף של טרור".

ואילו ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', התייחסה היום בישיבת סיעת העבודה לבחירות במצרים, ואמרה כי יהיו התוצאות אשר יהיו, עלינו לעשות הכל כדי לשמר את הסכם השלום עם מצרים ואת היחסים התקינים עמה: "לשלום עם מצרים חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה, שהיא עוד הרבה מעבר לשקט היחסי ששורר בגבול שתי המדינות. באשר לפיגוע הירי שאירע היום, צריך לומר שהחובה לקיים את השקט בגבול חלה על מצרים ואין ספק שיש למצרים אינטרס, בדיוק כמו לישראל, לשמור על השקט בסיני. יש לייחל ולאחל למצרים שהדמוקרטיה תכלול בתוכה גם תיקון כלכלי וחברתי לבני העם המצרי ולזכויות אדם, ומבחינתנו, רציפות של הסכמים מדיניים ובראש ובראשונה הסכם השלום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן