Skip to content

הנשיא פרס במסר מאיים לאיראנים: זמנם מתחיל לאזול

בראיון ל-CNN הזהיר הנשיא פרס את האיראנים: "אני מקווה שהאיראנים מבינים שהאופציה הצבאית קיימת. איראן חושבת שהעולם אינו רציני בעניינה ושיש פיצול בקואליציה העולמית, אך הם צריכים להבין כי הסכנה מאחדת את העולם נגדה. אני מקווה שאיראן מבינה שהאופציה הצבאית רצינית מאוד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בראיון ל-CNN הזהיר הנשיא פרס את האיראנים: "אני מקווה שהאיראנים מבינים שהאופציה הצבאית קיימת. איראן חושבת שהעולם אינו רציני בעניינה ושיש פיצול בקואליציה  העולמית, אך הם צריכים להבין כי הסכנה מאחדת את העולם נגדה. אני מקווה שאיראן מבינה שהאופציה הצבאית רצינית מאוד"

מאת צבי זינגר

עם כינוסו של המפגש במוסקבה, של ששת המעצמות מול נציגי איראן, שלח להם הבוקר הנשיא פרס, מסר של אזהרה. "האיראנים אינם יכולים להמשיך להתגרות ולהתל בעולם ולהניח שהוא מורכב משוטים", אמר נשיא המדינה. "זמנם מתחיל לאזול".

הנשיא התראיין הבוקר לרשת CNN לקראת ועידת הנשיא הרביעית הנפתחת מחר בערב. במהלך הריאיון התבטא הנשיא בסוגיה האיראנית ואמר: "אני מקווה שהאיראנים מבינים שהאופציה הצבאית קיימת. איראן חושבת שהעולם אינו רציני בעניינה ושיש פיצול בקואליציה  העולמית, אך הם צריכים להבין כי הסכנה מאחדת את העולם נגדה. אני מקווה שאיראן מבינה שהאופציה הצבאית רצינית מאוד, כי אם לא – היא עלולה לשלם על כך בצורה משמעותית. אם האיראנים יבינו שזו אופציה רצינית, אולי לא נצטרך אותה."

פרס ב-CNN: "הזמן אוזל"
פרס ב-CNN: "הזמן אוזל"

עוד הבהיר הנשיא: "איש אינו יכול לאמוד את אפקטיביות הסנקציות, אבל רובנו מבינים שהן רציניות הפעם מתמיד. כדאי להשתמש באופציות הבלתי-צבאיות שיש ברשותנו, כדי לשלוח לאיראנים מסר ברור שמוטב להם להסכים בעימות בלתי-צבאי מאשר בדרך אחרת.  לפני שאנו שוקלים אופציה אחרת, בואו נראה מה מניבות הסנקציות הכלכליות. הרי אף אחד אינו מעוניין במלחמה ואינו שש אילי קרב, אך  אם איראן לא תוותר על שאיפותיה הגרעיניות ישנן עוד אופציות רבות על השולחן, כולל האופציה הצבאית."

לשאלת הכתבת מה האופציות השיב הנשיא: "לא ראוי שאדון בטלוויזיה מהן האופציות שנמצאות על השולחן. אני רק יכול להעיד שישנן אופציות רבות, מגוונות ורציניות וזה לא המקום לפרט."

הנשיא הדגיש את  דחיפות הטיפול בסוגייה ואמר "הזמן אוזל כיוון שהאיראנים ממשיכים בבניית הפצצה, ללא הפסקה הם ממשיכים לבנות, למרות שדבר זה מנוגד להחלטות האו"ם וג'נבה, הם ממשיכים להתגרות, הם ממשיכים להעשיר אורניום. האיראנים אינם יכולים להמשיך להתגרות בעולם ולהניח שהעולם מורכב משוטים. זמנם מתחיל לאזול."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן