Skip to content

דריכות וחששות לקראת פרסום דו"ח מבקר המדינה על השריפה בכרמל

יממה לפני פרסום הדו"ח פרסמה ש"ס, באתר האינטרנט הרשמי שלה, סרטון - שכותרתו "אסון הכרמל, עובדות חדשות, מה קרה שם באמת?" - ובו נטען כי שר הפנים אלי ישי אינו אשם באסון השריפה. הסניגור הראשי שגייס השר ישי לצדו הוא לא פחות מהשופט בדימוס אליהו וינוגרד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יממה לפני פרסום הדו"ח פרסמה ש"ס, באתר האינטרנט הרשמי שלה,  סרטון – שכותרתו "אסון הכרמל, עובדות חדשות, מה קרה שם באמת?" – ובו נטען כי שר הפנים אלי ישי אינו אשם באסון השריפה. הסניגור הראשי שגייס השר ישי לצדו הוא לא פחות מהשופט בדימוס אליהו וינוגרד

מאת צבי זינגר

לקראת פרסומו של דו"ח המבקר על השריפה ביערות הכרמל, שבה קיפדו את חייהם 44 בני אדם, מתחממת האווירה וגוברת הדריכות – בעיקר בלשכותיהם של שר הפנים, אלי ישי ושר האוצר, יובל שטייניץ. הדו"ח, הצפוי להטיל אחריות אישית על השרים ישי ושטייניץ, הוא אחד החמורים בתולדות ביקורת המדינה. ההערכה היא, כי פרסומו של הדו"ח לא היה סוף דבר וכי הפרשה תונח על שולחן בג"ץ – שיתבקש, לפחות ע"י השר ישי, לבטל את מסקנות מבקר המדינה.

יממה לפני פרסום הדו"ח פרסמה ש"ס, באתר האינטרנט הרשמי שלה,  סרטון – שכותרתו "אסון הכרמל, עובדות חדשות, מה קרה שם באמת?" – ובו נטען כי שר הפנים אלי ישי אינו אשם באסון השריפה בכרמל. (http://www.shas.org.il/Web/He/News/Articles/1084.aspx)

הכרמל לאחר השריפה (צילום: ציפי מנשה)
אדמה חרוכה. הכרמל לאחר השריפה (צילום: ציפי מנשה)

הסניגור הראשי שגייס השר ישי לצדו הוא לא פחות מהשופט בדימוס אליהו וינוגרד, המשמש כעורך דינו בסוגיית השריפה בכרמל. השופט וינוגרד, שעמד בראש ועדת החקירה של מחדלי מלחמת לבנון השנייה, אומר בסרטון הווידיאו: "אפילו מבקר המדינה בעצמו משבח את השר, כמי שהיה היחיד מכל השרים שאכן עסק ודאג ודרבן כדי לאפשר את הפעולה שלו. מה שקרה שם בפועל זה אסון נורא, אבל לא קשור בכלל למוכנות או לאי המוכנות. אין שום קשר בין הדברים".

בסרטון אומר עוד השופט בדימוס וינוגרד: "לא היה שר פנים במדינת ישראל, שהשקיע כל כך הרבה מאמצים בהיערכות ובעזרה למערך הכבאות כמו אלי ישי".

בסרטון מוצגת שריפת ענק שהייתה במחוז ויקטוריה שבאוסטרליה בשנת 2009. בשריפה ניספו 173 בני אדם וחלפו שבועות ארוכים עד שכובתה, "למרות שבמחוז זה יש מערך כיבוי מעולה, הגדול פי שלושה מזה שהיה בישראל בזמן השריפה בכרמל".

התריע ותקצב. נאווה בוקר (צילום: ציפי מנשה)
התריע ותקצב. נאווה בוקר (צילום: ציפי מנשה)

בסרטון מופיעים גם חלק מבני משפחות הנספים באסון ומגנים על השר ישי. בין בני המשפחות המופיעים בסרט, דוד דיין, אביו של קצין השב"ס שמעון דיין שנהרג באוטובוס הצוערים ("אני לא חושב שאלי ישי אשם במשהו באסון") ונאווה בוקר, רעייתו של תת ניצב ליאור בוקר, שנספה בשריפה ("אני חושבת שישי הוא היחיד שהתריע וגם תיקצב"). משפחות שכולות אחרות מתכוונות לתבוע את פיטוריו של שר הפנים לאחר פרסום הדוח.

בין המסמכים המובאים בסרטון – מכתבו של השר ישי שבו התריע בפני ממשלת שרון על הפסקת פעילות מסוקי היסעור של חיל האוויר לכיבוי שריפות כל עוד אין חלופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן