Skip to content

לא סלט יווני

באזור הנופש היווני קוסטה נברינו, אין מדובר בחופשה ים תיכונית לציידי דילים, אלא באתר נופש למיטיבי-כיס. לצד חופשה יוקרתית, הוא מתאפיין גם בשימור הסביבה והסתמכות על מוצרים מקומיים. המחיר ללילה 200-25,000 אירו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

באזור הנופש היווני קוסטה נברינו, אין מדובר בחופשה ים תיכונית לציידי דילים, אלא באתר נופש למיטיבי-כיס. לצד חופשה יוקרתית, הוא מתאפיין גם בשימור הסביבה והסתמכות על מוצרים מקומיים. המחיר ללילה 200-25,000 אירו 

מאת עירית רוזנבלום

כפר הנופש רומנוס בקוסטה נברינו, באיזור מסיניה שבפלופונז, יוון
כפר הנופש רומנוס בקוסטה נברינו, באיזור מסיניה שבפלופונז, יוון

בתקופה האחרונה כיכבה יוון בכותרות שלא בטובתה, בשל משבר החובות שבו היא שרויה. עם זאת, יוון עדיין מהווה יעד תיירותי למיליוני נופשים, בעיקר באיים כרתים ורודוס, אך גם ביבשת – באתונה ובסלוניקי.

גם הישראלים תרמו את חלקם, בעיקר אחרי משבר היחסים עם טורקיה, כאשר חיפשו תחליף לחופשת הכל כלול האנטלית. למרות שהמחירים ביוון גבוהים מאלה בטורקיה, בהיות יוון חלק מגוש האירו, המשבר הכלכלי מיתן את המחירים ועשה אותם תחרותיים יותר.

שגריר יוון בישראל, קיריאקוס לוקאקיס. התקבל כאן בחום. צילום ציפי מנשה
שגריר יוון בישראל, קיריאקוס לוקאקיס. התקבל כאן בחום. צילום ציפי מנשה

לדברי שגריר יוון בישראל, קיריאקוס לוקאקיס, בשנת 2009 ביקרו ביוון 150 אלף תיירים ישראליים, ב-2010 250 אלף ובשנת 2011 – כבר עלה מספרם ל-400 אלף תיירים ישראליים, מספרים שמתקרבים לאלה של האביב הטורקי עם ישראל. "התיירות בין ישראל ליוון, שהיא גשר בין עמים, היא תוצאה של פריחת היחסים בין המדינות", אומר השגריר לוקאקיס.

לוקאקיס גם סבור שיוון היא יעד התיירות הטוב ביותר באירופה בזכות השילוב של הים התיכון, מזג האוויר הנוח בכל השנה, התרבות העשירה, המוסיקה וההסטוריה. הוא היה רוצה לראות עוד הרבה תיירים ישראליים ביוון, שכן לדבריו, ליוונים ולישראלים יש הרבה מן המשותף כמו טעם טוב וחום, "כמו שאני זכיתי לקבל כאן בישראל בשנתיים האחרונות", אמר השגריר באירוע חגיגי שהתקיים ביום חמישי בתל אביב. באירוע הוצג לסוכני נסיעות ולעיתונאים אזור תיירות חדש ביוון: קוסטה נברינו (Costa Navarino ) – אתר נופש יוקרתי באזור מסיניה שבדרום-מערב הפלופונז ביוון, על חופי הים היוני, שבירתו העיר קאלאמטה.

את קוסטה נברינו ייצגו נציגי חברת TEMES מאתונה, האחראית על הפיתוח המואץ של האזור. היוונים נפגשו עם גורמי תיירות ותעופה מרכזיים בישראל, כשיעדם הצבת היעד החדש ביוון על מפת התיירות הישראלית היוצאת של ישראל, ואפשרות לטיסות ישירות לשם.

כפר הנופש וסטין בנברינו דיונס, קוסטה נברינו, יוון. חופשה יוקרתית
כפר הנופש וסטין בנברינו דיונס, קוסטה נברינו, יוון. בריכה אין סופית

פאר, אך גם מוצרים ואוכל מקומי

אין מדובר בחופשה ים תיכונית לציידי דילים, אלא באתר נופש למיטיבי-כיס, אך לא בלתי מושג, שלצד חופשה יוקרתית מתאפיין גם במודעות גבוהה לקיימות ושימור הסביבה והסתמכות על מוצרים ואוכל מקומי.

הפלופונז, גרעינה של יוון הקדומה, הוא האי הגדול ביוון ומחובר ליבשת בעזרת תעלת קורינטוס ומשלב הרים וים. לאזור מסיניה מורשת היסטורית בת 4,500 שנה והוא משופע בחופי ים מרהיבים, הרים ואתרי טבע שמורים.

סויטה בכפר הנופש וסטין, קוסטה נברינו, הפלופונז, יוון
סוויטה בכפר הנופש וסטין, קוסטה נברינו,. חופשה יוקרתית

קוסטה נברינו שבאיזור מסיניה, שוכן לחוף אחת מרצועות החוף היפות והבתוליות ביותר בדרום יוון, הוא אתר נופש מבוקש בעיקר על ידי נופשים אירופים אניני-טעם וחובבי גולף, הבאים לבלות בעיירות ציוריות לצד אתרי נופש המציעים את כל הפינוקים: מרכזי ספא משוכללים, מגרשי גולף איכותיים ושלל פעילויות ספורט ובילוי לכל המשפחה.

לדברי מרינה פפטסוני מחברת טמס, בקוסטה נברינו יהיו ארבעה מתחמים, שהראשון בהם, נברינו דיונס (Navarino Dunes), נפתח בשנת 2010. "זהו יעד של מלונות יוקרה, גולף וספא. אי אפשר למצוא שילוב כזה באף מקום במזרח התיכון", אמרה, "למרות שאזור מסיניה עדיין לא ידוע ושומר על אותנטיות,  יש לו חיבור אווירי עם הרבה ערים אירופיות לשדה התעופה בקלאמאטה". מישראל אפשר להגיע לקוסטה נברינו בטיסה לאתונה  וממנה באוטובוס או ברכב, מרחק כשעתיים נסיעה.

בנברינו דיונס, האדריכלות מתחשבת באזור ומותאמת לבנייה המסורתית, לצד בנייה מאווררת, שחוסכת במיזוג אוויר, ניצול השמש והשתלבות בנוף. אשכולות של וילות נטמעות בסביבתן והגגות הם "גגות חיים", שעליהם נשתלו צמחים וירקות מקומיים, כדי לחזק ולהרבות את מגוון הגידולים המקומי.

לבו של נברינו דיונס הוא שני כפרי הנופש  דה לקס: ה-Westin (מבית סטארווד, החברה-האם של שרתון) ו-The Romanos – שנבחר ע"י מגזין Traveler בשנת 2011 ל- Favorite Overseas Leisure Hotel בשנת 2011. בווסטין 445 חדרים וברומנוס 321 חדרים והוא מיועד גם למשפחות עם ילדים.

שני המלונות מציעים עיצוב פנים מפואר, בריכות עם בריכות "אין סוף", הנותנות תחושה שאין להן שפה, ופינוקים מסוגים שונים.

נברינו דיונס כולל גם מרכז עם שירותי שמרטפות ופעילויות וכן את "ארמון החול" – מקום בילוי לילדים גדולים יותר, שם הם יכולים ללמוד על הצמחיה המקומית או להכין תחפושות שונות, בשעה שהוריהם עוסקים בענייניהם.

הספא בנברינו דיונס, מסיניה, יוון. כמו לפני 4,500 שנה
הספא בנברינו דיונס, קוסטה נברינו, יוון. כמו לפני 4,500 שנה

הספא, המשתרע על 4,000 מ"ר עושה שימוש במוצרים המיוצרים לפי נוסחאות של שמנים משמן זית כמו לפני 4,500 שנה, מועשרים בעשבים מקומיים.

לתיירים מתאפשר גם להתחבר לתושבים המקומיים בסדנאות להכנת יין, קציר מסורתי ושיעורי בישול בבתי התושבים.

קונספט האומגה

בקוסטה נברינו אפשר להתוודע אל קונספט האומגה, חווייה קולינרית שמבוססת על דיאטת האומגה שהושקה שם ב-2011. מדובר על מגוון תפריטים המשלבים בישול יצירתי ובריא, שמטרתו להטמיע את הבישול היווני המסורתי במטבח עילי עכשיווי.

מרכז הסדנאות של דיאטת האומגה בקוסטה נברינו, מסיניה, יוון
מרכז הסדנאות של דיאטת האומגה בקוסטה נברינו.נוסחאות יווניות עתיקות

המתכונים נוצרו מגידולים מקומיים וממוצרים עונתיים ומעשבי תיבול והירק של גני קוסטה נברינו. הם עשירים באומגה 3 ו-6, וכוללים מוצרים כמו שמן כתית מעולה, פירות ואגוזים, כבשים שהוזנו בעשב, דגים ופרי ים – הנמצאים בתזונה היוונית המסורתית. חלק בסיסי בקונספט הוא השתתפות של שפים אורחים נודעים ביוון ומחוצה לה, שפיתחו מתכונים וגם מקיימים סדנאות לאורחים.

500 מיליון אירו השקעה במזעור הפגיעה בטבע

פפטסוני אומרת שהפיתוח נעשה עם דגש מיוחד על קיימות: "כ-500 מיליון אירו הופנו לתשתיות, כדי למזער את הפגיעה בטבע. נהיה האזור היחיד שמספק את צרכי החשמל של עצמו בעזרת מערכת פוטואלקטרית. כאן יש תיירות בת קיימא".

היא מציינת אפשרויות תיור ובילוי רבות באזור – במסיניה שלושה אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, חופים, הרים, שני מפלים, 33 מבצרים מימי הביניים, שלושה איים מיושבים, העיר פילוס, שמורת ציפורים, מוזיאון של תולדות נברינו ועוד. לתיירים מתאפשר גם להתחבר לתושבים המקומיים בסדנאות להכנת יין, קציר מסורתי ושיעורי בישול בבתי התושבים.

מגרש הגולף בנברינו דיונס, מסיניה, הפלופונז, יוון
מגרש הגולף בנברינו דיונס. שמות מפורסמים תכננו וינהלו

ומה מחיר התענוג לבלות בקוסטה נברינו? המחיר ללילה בחדר סטנדרטי הוא החל מ-200 יורו ועד 25,000 יורו ללילה בסוויטה מלכותית.
(www.costanavarino.com).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן