Skip to content

טויוטה, GM או VW – מי המובילה ?

3 יצרניות הרכב המובילות בעולם, כל אחת מיבשת אחרת מתמודדות על הראשוניות במכירות רכב בעולם. והמובילה השנה, עד כה, טויוטה היפנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

3 יצרניות הרכב המובילות בעולם, כל אחת מיבשת אחרת מתמודדות על הראשוניות במכירות רכב בעולם. והמובילה השנה, עד כה, טויוטה היפנית

מאת דני בר

המאבק חוצה האוקינוסים, בין היצרנית האסיאתית טויוטה, האמריקאית ג'נרל-מוטורס ( GM ) והאירופאית פולקסווגן ( VW ), הוא לא רק על הבכורה הטכנולוגית או על מגרש המירוצים. התחרות האמיתית היא על מכירות כלי הרכב.

ברבעון הראשון של 2012 מכרה טויוטה 2.28 מיליון כלי רכב, לעומת 2.28 מיליון של GM ואילו VW מכרה 2.16 מיליון מכוניות.

טויוטה בישראל (צילום דני בר)

טויוטה הובילה לראשונה את טבלת המכירות העולמית, רק בשנת 2008 אולם בשנת 2010 עברה ההובלה חזרה ל- GM עקב שורת אסונות טבע שפקדה את האזורים הגאוגרפיים של מפעלי טויוטה בתאילנד ( הצפות ושטפונות ) ויפן ( צונמי ).

טויוטה שינסה מותניים והוכיחה שאיתני הטבע לא יוכלו לה, ומכירות מספר דגמים נסקו והובילו את היצרנית היפנית להובלה העולמית. מכירות דגם הקמארי ודגמי פריוס חדשים עלו משמעותית בשוק האמריקאי וזאת על חשבון מכירות GM.
3 ענקיות הרכב יחליפו מיקומים ברבעונים הבאים, תודות לכניסת דגמים חדשים ומבטיחים אצל כל אחת מהן, אולם העיתוי ותיזמון שונה ביניהן.

VW לוחצת על הדוושה ומגדילה את קצב המכירות על מנת להגיע ליעד המכירות השאפתני של 10 מיליון מכוניות בשנת 2018.
טויוטה הודיע לאחרונה על מכירות עולמיות של מעל לארבע מיליון מכוניות היברידיות-חשמליות ברחבי העולם, מאז השקת הדגם ההיברידי הראשון של פריוס בשנת 1997. מדברות טויוטה נמסר כי 1.5 מיליון היברידיות נמכרו בארה"ב. כיום פריוס מציעה 4 דגמים לשוק האמריקאי הצמא לרכב חסכני בדלק וידידותי לסביבה ובנוסף טויוטה מציע מכוניות היברידיות בדגמי הלקסוס, טויוטה קמארי ואפילו טויוטה היילנדר היברידי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן