Skip to content

אושר בממשלה: תקציב דו שנתי במתכונת קבועה

התקציב הדו-שנתי יונהג בישראל, למעט בשנת בחירות או בשעת משבר כלכלי. האוצר: התקציב יאפשר לממשלה לתכנון וליישם את מדיניותה בצורה טובה יותר מאת צבי זינגר  הממשלה אישרה ברוב גדול את הצעתו של שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, להנהגת תקציב דו-שנתי במתכונת קבועה. ההצעה קובעת כי יונהג בישראל תקציב דו-שנתי, אלא אם כן נקבעו בחירות שמועדן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התקציב הדו-שנתי יונהג בישראל, למעט בשנת בחירות או בשעת משבר כלכלי. האוצר: התקציב יאפשר לממשלה לתכנון וליישם את מדיניותה בצורה טובה יותר

מאת צבי זינגר 

הממשלה אישרה ברוב גדול את הצעתו של שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, להנהגת תקציב דו-שנתי במתכונת קבועה. ההצעה קובעת כי יונהג בישראל תקציב דו-שנתי, אלא אם כן נקבעו בחירות שמועדן לפני תום שנת התקציב הראשונה. מצב אחר בו לא יונהג תקציב דו-שנתי הוא כאשר הממשלה, לפי הצעת שר האוצר ובאישור הכנסת, קבעה כי התקציב יהיה חד-שנתי בשל מצב כלכלי חריג.

באוצר טוענים כי התקציב הדו-שנתי מאפשר לממשלה לפעול בצורה טובה יותר, לתכנן וליישם את מדיניותה. כמו כן, היעדר הצורך בתכנון תקציב מדי שנה, מפנה זמן ומעניק את היכולת לטפל בצורה מעמיקה ויסודית בנושאים נוספים שעל סדר היום.

עוד אומרים באוצר כי הנהגת תקציב דו-שנתי יוצרת וודאות גדולה יותר לממשלה ולמשק, המשפיעה לטובה על יכולת העבודה של גופים העובדים מול משרדי הממשלה, או הנתמכים על ידה. מהלך זה מגביר את אמינותה הפיסקאלית של ישראל כלפי גורמים בסקטור העסקי, והן מול גורמים בינלאומיים. גורמים כלכליים עולמיים, כדוגמת ה-OECD וקרן המטבע הבינלאומית, קבעו כי שמירה על מסגרת תקציב דו-שנתית חדשנית חיזקה את תכנון הוצאות הממשלה ואת יישומן בפועל, וסייעה לחוסנו של המשק הישראלי.

 שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אמר "ישראל הופכת למדינה הראשונה בעולם שעוברת באופן קבוע לתקציב דו-שנתי, זאת להוציא חריגים כגון שנת בחירות. מדובר ברפורמה מהפכנית בתהליך התקצוב שזוכה לתמיכה נלהבת מקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ומזכ"ל ה- OECD אנחל גוריה״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן