Skip to content

שר התיירות ההודי מזמין משקיעים ישראלים לבנות בתי מלון בהודו

שרי התיירות של ישראל והודו קבעו יעד להכפלת מספר התיירים ביניהן. השר ההודי הזמין משקיעים ישראלים לבנות בתי מלון בהודו ואומר על הצעירים הישראליים המטיילים בהודו: תנו להם לעשות צ'יל אאוט לפעמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרי התיירות של ישראל והודו קבעו יעד להכפלת מספר התיירים ביניהן. השר ההודי הזמין משקיעים ישראלים לבנות בתי מלון בהודו ואומר על הצעירים הישראליים המטיילים בהודו: תנו להם לעשות  צ'יל אאוט לפעמים 

מאת עירית רוזנבלום

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, חתם היום עם עמיתו מהודו, סובוד קנת סהאי (Subodh Kant Sahai), על מזכר שיתוף פעולה לקידום התיירות בין שתי המדינות.

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב עם עמיתו ההודי. צילום מרים אלסטר פלאש 90
שר התיירות סטס מיסז'ניקוב עם עמיתו ההודי. צילום מרים אלסטר פלאש 90

שני השרים הציבו יעד של הכפלת מספר התיירים בין הודו לישראל בתוך שלוש שנים. שר התיירות מיסז'ניקוב אמר כי הדרך לעשות זאת היא, בין היתר, באמצעות הוספת קווי תעופה ליעדים מבוקשים בהודו מלבד למומביי, והכוונה היא לדלהי, לגואה ולכלכותה. כמו כן מתכוונים השרים לפעול בקרב חברות התעופה הפרטיות, כל אחד בארצו, במטרה לקדם הפעלת טיסות צ'רטר בין שתי המדינות.

"בהודו יש כ-200,000 חדרי מלון ומחסור של כ-200,000 חדרי מלון נוספים", אמר השר סהאי והזמין משקיעים ישראלים לבנות בתי מלון בהודו. שר התיירות של הודו הוסיף, כי בהודו מאמצים את הצהרת ה-20G- כי ענף התיירות הוא מנוע מרכזי בצמיחה כלכלית. לדבריו, בהודו הבינו כי התיירות מעלה את שיעור התעסוקה בקרב מעמד הפועלים, נשים ותושבי הפריפריות.

השרים החליטו להקים פורום שיורכב מנציגים משני המשרדים ליישום החלטות ההסכם בהקדם. כמו כן, הודו מעוניינת ללמוד מישראל כיצד לפתח תיירות כפרית על ידי שיטות ומערכת ייחודיות שפותחו בארץ ואילו ישראל שמה דגש על הוספת טיסות מהודו לישראל.

לישראל מגיעים מדי שנה כ-40,000 תיירים מהודו. מנתוני משרד התיירות עולה כי התיירות מהודו לארץ מכניסה למשק הישראלי כ-160 מיליון שקלים בשנה.

"אנחנו רק דואגים לבטחונם ולבריאותם של הישראלים בהודו"

באחרונה פורסם כי הכנסייה הקתולית בגואה שבהודו ערכה "מחקר" בקרב התרמילאים הישראלים. לפי ממצאיו, הצעירים הישראלים המציפים את חופיה הם "לא אנושיים" ונשלחו על ידי ממשלת ישראל להירגע בהודו אחרי שרצחו פלסטינים והשתגעו. שר התיירות ההודי, סובוד קנת סהאי, לא עושה עניין מהתנהגותם של הצעירים הישראלים בהודו ואומר למגפון: "זה עניין של צעירים. תן להם לעשות צ'יל אאוט לפעמים. זה לא אייטם חדשותי. אנחנו דואגים רק לבריאותם ולבטחונם", אמר.

לדבריו, לא מדובר דווקא בישראלים, אלא בטבעם של צעירים בכלל. "הודו והיהודים תמיד קיימו יחסים טובים. 70,000 יהודים ממוצא הודי חיים בישראל ורבים מהם נוסעים להודו לחיפוש שורשים", הוא אומר, "השנה ימלאו 20 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין הודו לישראל ובמרוצת השנה יתקיימו אירועים רבים בישראל ובהודו".

 

מימין לשמאל: שגריר הודו בישראל נאבטז' סרנה, יו"ר התאחדות הסוכנים, קובי קרני, שר התיירות ההודי סובוד קנת סהאי, מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל. צילום איציק בירן
מימין לשמאל: שגריר הודו בישראל נאבטז' סרנה, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות קובי קרני, שר התיירות ההודי סובוד קנת סהאי, מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל. צילום איציק בירן

הערב (יום א'), ערכו התאחדות סוכני הנסיעות בישראל והחטיבה לתיירות נכנסת של ההתאחדות קוקטייל לכבוד השר ופמלייתו ונבחנו הזדמנויות לשיתופי פעולה עסקיים בין ישראל והודו. לדבר מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, להודו מקום מיוחד בהוויה הישראלית. "בשנים האחרונות ביססה הודו את מעמדה כגורם דומיננטי בתעשיית התיירות היוצאת מישראל ובמקביל אנו עדים להתחזקות ולשגשוג של התיירות הנכנסת מהודו. לכל העוסקים ברור כי בסיפור האהבה הזה טמון פוטנציאל עסקי אדיר שנמצא רק בראשית מימושו. הייתי בהימליה ואני יודע שהישראלים כמהים ליעד חדש. אם הממשלות יעזרו לנו עם הטיסות – השאר כבר יקרה".

בתשובה לשאלה, אומר אלברט בן אבו, הנציג החדש של משרד התיירות להודו, כי כרגע כמה סיטונאים גדולים בהודו מעוניינים להפעיל טיסה לישראל וכך גם סיטונאים גדולים מישראל להודו. "נציע להודים 'רשת בטחון' כספית בשביל הטיסה שלהם וההודים יציעו אותו דבר לטיסה של הישראלים. יש הדדיות שמתחילים לקדם אותה", אמר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן