Skip to content

לשכת רוה"מ: "ישראל מעריכה את התהליך הדמוקרטי במצרים ומכבדת את תוצאותיו"

בלשכת ראש הממשלה אומרים: "ישראל מצפה להמשך שיתוף פעולה עם הממשל המצרי על בסיס הסכם השלום בין שתי המדינות, שהוא אינטרס של שני העמים ותורם ליציבות באזור". יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ': "לשלום עם מצרים חשיבות אסטרטגית עליונה ועל ישראל לעשות כל שביכולתה כדי לשמור על היחסים התקינים עם מצרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלשכת ראש הממשלה אומרים: "ישראל מצפה להמשך שיתוף פעולה עם הממשל המצרי על בסיס הסכם השלום בין שתי המדינות, שהוא אינטרס של שני העמים ותורם ליציבות באזור". יו"ר האופוזיציה: "לשלום חשיבות אסטרטגית עליונה ועל ישראל לעשות כל שביכולתה כדי לשמור על היחסים התקינים עם מצרים". יו"ר תנועת "א"י שלנו" מהימין הקיצוני, מציע לעומת זאת: "לכבוש מיידית את חצי האי סיני"

מאת צבי זינגר

"ישראל מעריכה את התהליך הדמוקרטי במצרים ומכבדת את תוצאותיו". כך הגיבה הערב לשכת ראש הממשלה, על תוצאות הבחירות במצרים.

"ישראל מצפה להמשך שיתוף פעולה עם הממשל המצרי על בסיס הסכם השלום בין שתי המדינות, שהוא אינטרס של שני העמים ותורם ליציבות באזור", נאמר בהודעת לשכת ראש הממשלה.

ראש האופוזיציה שלי יחימוביץ' אומרת, כי לשלום עם מצרים חשיבות אסטרטגית עליונה ועל ישראל לעשות כל שביכולתה כדי לשמור על היחסים התקינים עם מצרים. "חרף המורכבות הכרוכה בכך, עלינו לקיים דיאלוג עם מי שנבחר להנהיג את מצרים. יש לייחל ולאחל למצרים שהדמוקרטיה תכלול בתוכה גם תיקון כלכלי וחברתי לבני העם המצרי ולזכויות אדם, ובצד אלה לטפח רציפות של הסכמים מדיניים ובראש ובראשונה הסכם השלום שהוא אינטרס של שתי המדינות".

הרב שלום דב וולפא, יו"ר תנועת "ארץ ישראל שלנו" מהימין הקיצוני, הגיב על עליית מורסי לשלטון במצרים: "על ישראל להקדים תרופה למכה ולכבוש מיידית את חצי האי סיני, שנמסר למצרים במהלך הסכמי קמפ דויד". הרב וולפא אומר כי במצב של היום "ישראל צריכה לגלות תושייה כמו ערב מלחמת ששת הימים, ולא להיתפס לשאננות, כאשר כל קונספציית השלום עם מצרים מתרסקת, ובפרט שהחיילים נמצאים על הגבולות וארגוני טרור שולטים בכל מרחב סיני. רק כיבוש מחדש של סיני יחזיר את העוצמה לישראל" אומר וולפא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן