Skip to content

טעם של שגב ועוד בארוחת הבוקר המחלקה הראשונה אל על

טעם של שגב ועוד בארוחת הבוקר המחלקה הראשונה אל על/ "חשוב היה לי להציג במחלקה הראשונה פן אחר. לתת לנוסעי המחלקה הרגשה של מסעדה על הקרקע ולא באוויר", אומר שגב משה. את האוכל בוחר הנוסע מתצוגה על העגלת השירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"חשוב היה לי להציג במחלקה הראשונה פן אחר, לתת לנוסעי המחלקה הרגשה של מסעדה על הקרקע ולא באוויר", אומר שגב משה. את האוכל בוחר הנוסע מעגלת השירות והשקשוקה מוגשת הפוכה – הרוטב למעלה והביצה למטה 

מאת עמי אטינגר 

אל על חשפה השבוע את ארוחת הבוקר היוקרתית, המוגשת במחלקה הראשונה במטוסיה, פרי מוחו וידיו של השף הבכיר שגב משה, שהוא גם השף של חברת אל על. הארוחה לא מוגשת במגש, אלא כמו במסעדה יוקרתית – הדייל עורך את השולחן – פורס מפה צחורה, מניח עליה מערך סכו"ם עטוף מפית בצבע זהה, מניח כוסות ובקבוקי מיץ סחוט עם פלחי פרי בתוכם, ולאחר מכן מגיש לנוסע את המנות, המוצגות לפניו על גבי עגלת שירות.

"אני מטפל באוכל המוגש בכל מחלקות המטוס, אבל חשוב היה לי להציג במחלקה הראשונה פן אחר. לתת לנוסעי המחלקה הרגשה של מסעדה על הקרקע ולא באוויר. כל הפריטים המוגשים הם הטובים והמשובחים ביותר, שאותם בחרתי אישית והחיבור ביניהם יוצר את התפריט העשיר", מסביר שגב משה.

צורת ההגשה אצל שגב היא אחת מסימני ההיכר של מסעדותיו ותוכניותיו בטלוויזיה וזה מורגש גם בארוחת הבוקר שלו במחלקה הראשונה באל על, המוגשת בכלי טאפס צחורים. סלט ירקות ישראלי קצוץ, מתובל בשמן זית משובח ולימון טרי, מוגש בצלחת עמוקה, זיתים מיוחדים, מתובלים בלימון ובצמחים,  סלמון שעבר תהליך כבישה מיוחד בסילאן ("לא מעושן – כדי שהריח לא יציף את המחלקה"), חביתה מתובלת בצלחת אליפטית שטוחה ושקשוקה בסיר נירוסטה אישי.

שגב בחר כל צנצנת

כל השאר בצנצנות זכוכית מיוחדות שמשה בחר: קוויאר משובח, דבש וריבה בצנצנות קטנות, גבינות קוטג', יוגורט, גרנולה בצנצנות בינוניות, סלט פירות טרי, עוגיות ועוגת גבינה-פירורים עם אוכמניות, בצנצנות גדולות יותר. על כל המכסים כתוב "הבחירה של שגב" . לצד כל אלה מונחים לחמניות ולחמים, חמאה וריבה.

"ארוחת הבוקר נמצאת כבר חודש באוויר. והביקורות עליה מצויינות, כולל השקשוקה, שאותה משבחים גם לא ישראלים", מסביר שגב, "היו הרבה הסתייגויות כשהצעתי להגיש בסיר אישי שקשוקה, שהיא אחת מסמני ההיכר של הישראליות והיום היא זוכה להצלחה. אפשר שזה בגלל צורת ההגשה ההפוכה – הרוטב למעלה והביצה למטה, כך שהרוטב מגיר את טעמיו ומשבח את טעם הביצה".

התפריט הוא תולדה של עבודה וניסיונות ממושכים. לא קל להכין מזון טעים המוגש באוויר. המטוס טס בגובה של כ-9.2 ק"מ, שבו הלחץ האטמוספרי אינו מתאים לקיום האדם. לכן דוחסים את האוויר בתא הנוסעים לגובה מירבי של כ-2.4 ק"מ, שהוא הגובה של רוב אתרי הסקי בעולם. בגובה זה בלוטות הטעם פחות רגישות ולכן חייבים להגביר את טעם המזון המוגש.

דבר נוסף, על פי התקנות המחמירות, בגמר ייצור המזון חייבים להקפיא אותו מיד בטמפרטורה של מינוס 18 מעלות, לשנע אותו בקירור למטוס ולאכסן אותו בקירור גם במטוס. מפשירים אותו רק לפני ההגשה.

גם בתצוגה לעיתונאים היה כך. החביתות והשקשוקה הגיעו קפואות והופשרו זמן קצר לפני הגשתם. זה היה טעים מאוד, טעם שגב של עוד. עכשיו, כך מדווחים, מטפלים בארוחת הצהריים של המחלקה הראשונה. נחכה ונראה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן