Skip to content

פפואה ניו גיני: מועמד לפרלמנט נחטף על ידי יריבו ושחרר לאחר יומיים

לוחמי שבט בפפואה ניו גיני חטפו שלשום את המועמד ניקסון מאקי, בו הם רואים יריב פוליטי. מאקי שוחרר היום, אבל הבחירות במדינה המרוחקת רוויות בתקריות אלימות נוספות מאת אורי קציר חבר הפרלמנט לשעבר ניקסון מאקי, שנחטף השבוע, שוחרר היום על ידי חוטפיו. מאקי, המתמודד בימים אלה בבחירות הכלליות בארצו, נחטף על ידי כוח מזויין משבט […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוחמי שבט בפפואה ניו גיני חטפו שלשום את המועמד ניקסון מאקי, בו הם רואים יריב פוליטי. מאקי שוחרר היום, אבל הבחירות במדינה המרוחקת רוויות בתקריות אלימות נוספות

מאת אורי קציר

חבר הפרלמנט לשעבר ניקסון מאקי, שנחטף השבוע, שוחרר היום על ידי חוטפיו. מאקי, המתמודד בימים אלה בבחירות הכלליות בארצו, נחטף על ידי כוח מזויין משבט יריב שעה ששהה באתר ההצבעה בעיר קופיאן שבמחוז אנגה.

בניין הפרלמנט בבירה פורט מורסבי. יריות, שוד קלפיות וחטיפה (מקור תמונה: ויקיפדיה).

סגן נציב המשטרה במדינה, ג'ואב מאנגאה, מסר כי לוחמי השבט היריב שבו את מאקי לאחר שנעלו את שערי המרכז, תקפו את עובדי הסקרים, חסמו את הדרך המובילה אליו והעלו באש את מכוניתו של מאקי. לדבריו, כוחות משטרה מתוגברים פרושים עכשיו ברחבי קופיאן. דובר מטעם המשטרה מסר כי מספר חשודים במעשה נלכדו והוגש נגדם כתב אישום.

ללא קשר למקרה זה, עצרה המשטרה ארבעה גברים בבירה פורט מורסבי, בחשד שניסו לגנוב אחת אחת הקלפיות. עוזר הנציב, פרנסיס טוקורה, סיפר כי ידוע שמועמדים שילמו לגברים הללו, שהיו מחופשים כשוטרים, כדי להשיג את הקלפי המסוימת הזו. טוקורה פנה בפומבי למועמדים והזהיר אותם: "אל תממנו סוג כזה של פעולות, משום שכאשר כוחות הביטחון שלנו יתערבו, חיי אדם עלולים לעמוד בסכנה".

הבחירות לפרלמנט בפפואה ניו גיני מתקיימות אחת לחמש שנים, והן נערכות זו הפעם השמינית. הליך הבחירות נמשך כשבועיים, והסבב הנוכחי נפתח בשבת ברמות הגבוהות שבדרום ובמחוז הלה.

הסכסוכים ופרצי האלימות צצו כמעט מייד. במחוז צ'ימבו דרשה המשטרה שהצדדים הניצים ישבו לשולחן הדיונים לאחר תקרית בה נורה ונפצע חייל, ככל הנראה בידי אחד המועמדים. בכמה כפרים המקיפים את עיר הספר טארי, התלוננו מצביעים ששמותיהם נמחקו מספרי הבוחרים. באחת הקלפיות לא היה כלל ספר בוחרים. כתב סוכנות הידיעות האוסטרלית דיווח כי ראה ילדים מורשים להצביע ומשלשלים פתקים לקלפי. בחלק מהאתרים התעכבה ההצבעה בשל מזג אוויר גרוע, ואנשי ועדת הבחירות דיווחו כי המתינו במשך ארבעה ימים רצופים להעברת הציוד להקמת קלפי ולקיום הבחירות באמצעות מסוק.

הבחירות צפויות להסתיים בראשית יולי, אך ספירת הקולות תחל כבר השבוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן