Skip to content

היכונו לביאת המיסים

פחות מ-24 שעות לאחר הודעת ראש הממשלה על הגדלת הגירעון וכי לא יוטלו מיסים חדשים, משרד האוצר חושף את הגזירות לשנת 2013: המע"מ עולה, קיצוץ בשכר מנהלים ומס עשירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פחות מ-24 שעות לאחר הודעת ראש הממשלה על הגדלת הגירעון וכי לא יוטלו מיסים חדשים, משרד האוצר חושף את הגזירות לשנת 2013: המע"מ עולה, קיצוץ בשכר מנהלים ומס עשירים

מאת שי שגב

שעות ספורות לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, הודיעו כי ירחיבו את הגירעון הממשלתי לכדי 3%, וזאת כדי להימנע מהעלאת מיסים, נחשף דבר הגזירות שמתכנן משרד האוצר לשנת 2013: קיצוץ של כ-10 מיליארד שקל מצד אחד, לעומת מיסים חדשים בסך 10 מיליארד שקל מצד אחר.

שר האוצר ציין אתמול: "לא יהיה מנוס מהטלת מיסים", במהלך נאום בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה שנערך בים המלח. עוד הוסיף: "האמינות שלנו חשובה והיא כלי מרכזי במדיניות הממשלה".

בניגוד לתקוות ולהבטחות, צפוי כי המע"מ יעלה בכאחוז בודד ויעמוד על 17% – מהלך שיכניס לקופת משרד האוצר כ-4 מיליארד שקל במהלך 2013. גם מס הכנסה יפגע במעמד הבינוני, ויועלה ב-1%, עובדה שתעשיר את קופת המדינה בעוד כ-3 מיליארד שקל. במקביל, יוטל "מס עשירים" לאלו מאיתנו שמשתכרים יותר ממיליון שקל בשנה – מהלך שיכניס לקופת האוצר כ-400 מיליון שקל.

האוצר מתכוון גם לנהל מלחמת חורמה כנגד מלביני הון, הסוחרים בשוק השחור וכן המשתמטים מתשלום מיסים. לדעת אנליסטים, שוק זה מוערך בכ-200 מיליארד שקל. סכום כסף נוסף, יגיע ממיסים על "רווחים כלואים", המסתכמים בכ-2 עד 5 מיליארד שקל, שיוטל כמס על חברות ישראליות וזרות ענקיות הפועלות בארץ.

חלק מההחלטות משרד האוצר קוראות לא לבטל את הפטור ממע"מ בעיר אילת, אך כן בוטלו התוכניות להעלאת מס חברות, התוכנית להטיל מע"מ על פירות וירקות וכן תוכנית להטיל מיסים על קרנות השתלמות.

בדבר קיצוצים בהיקף של 10 מיליארד שקל, מזכיר משרד האוצר בתקציב 2013, כי יבוצע קיצוץ בשכר מנהלים ועובדי השירות הציבורי המשתכרים יותר מ-20 אלף שקל לחודש. הקיצוץ יחול על כל העובדים בחברות ממשלתיות, בתי חולים, קופות חולים, תאגידים, בנק ישראל, המוסד לביטוח לאומי וכל שלוחות מערכת הביטחון. הוצע אף קיצוץ וולנטרי בשכר נשיא המדינה, ראש הממשלה, השרים וחברי הכנסת.

קיצוץ נוסף אשר אמור להעיק על הנזקקים יחול בקיצבאות הביטוח הלאומי: מלבד אלו הזוכים לקצבאות זיקנה, נכים וניצולי שואה. לבסוף, כפי שמדובר מדי שנה אך אף פעם לא קורה בפועל, קיצוץ של כ-2-3 מיליארד שקל מתקציב הביטחון.
.

התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן