Skip to content

פרס במסדר כנפיים: "ישראל אינה מדינה מאיימת, גם כאשר היא מאוימת"

בטקס הענקת כנפי טיס בבסיס חצרים תקף הנשיא פרס את איראן ואיומיה: "ישראל לא תרכין ראש. צה"ל, ובראשו חיל האוויר, מסוגל להדוף כל איום" וגם: "הגבולות המדיניים נפרצו. את מקום האויבים המזוהים תפסו הסכנות המוסוות. העולם מתארגן מחדש בין שוחרי החירות והקדמה לבין תאבי הכוחנות, השקועים במושגי עבר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בטקס הענקת כנפי טיס בבסיס חצרים תקף הנשיא פרס את איראן ואיומיה: "ישראל לא תרכין ראש. צה"ל, ובראשו חיל האוויר, מסוגל להדוף כל איום" וגם: "הגבולות המדיניים נפרצו. את מקום האויבים המזוהים תפסו הסכנות המוסוות. העולם מתארגן מחדש בין שוחרי החירות והקדמה לבין תאבי הכוחנות, השקועים במושגי עבר"

מאת צבי זינגר

"איראן היא מרכז לטרור עולמי ועל אף הכחשותיה, עסוקה בבניית נשק גרעיני – ישראל לא תרכין ראש בפני איומיה. צבא ההגנה לישראל, ובראשו חיל האוויר, מסוגל להדוף כל איום". כך, במילים תקיפות אלה, התייחס היום נשיא המדינה שמעון פרס, לאיום האיראני.

נשיא המדינה, שמעון פרס נשא היום דברים בטקס הענקת כנפי טיסה לבוגרי קורס טייס בבסיס חצרים.  בטקס, בו העניק הנשיא כנפי טיסה למצטיין הקורס, השתתפו גם שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ.

נשיא המדינה פרס: כיוון את דבריו הישר לאיראן. (תצלום: מארק ניימן/ לע"מ)
נשיא המדינה פרס: כיוון את דבריו הישר לאיראן. (תצלום: מארק ניימן/ לע"מ)

בדברים שנשא, התייחס הנשיא לסוגיית הגרעין האיראני ואמר כי "אויבנו, ובראשם איראן מרבים בדברי רהב ושטנה. הם מאיימים עלינו ומאיימים על עצמאותן של כל מדינות האזור בשאפתנותם להיות ההגמון של המזרח התיכון. הם מרכז טרור בינלאומי, ועל אף הכחשתם הם עסוקים בבניית נשק גרעיני. העולם לא יוכל להשלים עם זאת. ישראל לא תרכין ראש בפני איומיה. ישראל אינה מדינה מאיימת גם כאשר היא מאוימת. אבל צבא ההגנה לישראל, ובראשו חיל האוויר, מסוגל להדוף כל איום על מדינתנו בין אם הוא בא מקרוב ובין אם מרחוק. ידענו איומים כבדים. בסופו של דבר יצאנו מהם מחוזקים".

הנשיא פרס הדגיש, כי "הגבולות המדיניים נפרצו. את מקום האויבים המזוהים תפסו הסכנות המוסוות. העולם מתארגן מחדש בין שוחרי החירות והקדמה לבין תאבי הכוחנות, השקועים במושגי עבר. עלינו לראות בשתי כנפי המטוס את הכנף העזה להגנת הארץ, ואת הכנף אחרת היוצרת סיכוי לשלום".

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר: "בשנתיים האחרונות המזרח התיכון עובר טלטלה חסרת תקדים ומשנה את פניו. בחירתו של מוחמד מורסי לנשיאות מבשרת עידן חדש בתולדות מצרים. ישראל מכבדת את החלטת העם המצרי  תוך ציפייה להמשך שכנות ושיתוף פעולה על בסיס הסכם השלום,  שהוא נכס אסטרטגי שמשרת  אינטרס משותף לשני העמים.

"בסוריה משטר אסד ממשיך לטבוח בבני עמו. אולם אחיזתה של משפחת אסד הולכת ומתרופפת. גורלו של המשטר נחרץ ונפילתו תחליש את איראן והחיזבאללה", אמר ברק. "איראן ממשיכה בה בעת לחתור להשגת נשק גרעיני. ישנה כיום הסכמה עולמית  בדבר כוונותיה של איראן. לישראל, באזור הזה, אין אופציה להתעלם מהאתגר. אנחנו נחושים למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני ואיננו מסירים אף אופציה מהשולחן. ארה"ב, ידידתנו הגדולה, מעניקה לישראל תמיכה ביטחונית חסרת תקדים ואני מאמין רואה עין בעין את חומרת האיום וההכרח במניעת איראן גרעינית.

"לנוכח האתגרים הללו עלינו להיות דרוכים לעקוב אחר הנעשה ולהתכונן לכל התפתחות. ברגע המבחן, אתם הטייסים הצעירים תעמדו יחד עם הטייסים הוותיקים בקו הראשון. אנחנו סומכים עליכם ובוטחים בכם. סומכים עליכם שתבצעו כל משימה ובוטחים בכם, אין לנו זולתכם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן