Skip to content

חילופי משמורות: בית משפט בנצרת הורה על העברת המשמורת מהאם לאב

בית המשפט לענייני משפחה בעיר קיבל תביעת משמורת שהגיש אב לילד בן 11. אומצה חוות דעת של הגורמים המטפלים, לפיה לאב יכולת טובה יותר לשמור על יציבות רגשית ותפקודית, להיות ער לצרכיו המשתנים של הקטין, לפעול לסיפוקם ולהוות עבורו דמות חינוכית משמעותית ויציבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט לענייני משפחה בעיר קיבל תביעת משמורת שהגיש אב לילד בן 11. אומצה חוות דעת של הגורמים המטפלים, לפיה לאב יכולת טובה יותר לשמור על יציבות רגשית ותפקודית, להיות ער לצרכיו המשתנים של הקטין, לפעול לסיפוקם ולהוות עבורו דמות חינוכית משמעותית ויציבה

מאת אורלי ממן

פסק דין חריג ניתן לאחרונה בבית משפט לעניני משפחה בנצרת ולפיו משמורת על ילד בן 11 תעבור מהאם לאב וזאת, למרות שהילד היה במשמורת של האם כל חייו, מזמן ינקות. בית המשפט אימץ את חוות דעת הגורמים המטפלים, לפיה לאב יכולת טובה יותר לשמור על יציבות רגשית ותפקודית, להיות ער לצרכיו המשתנים של הקטין, לפעול לסיפוקם ולהוות עבורו דמות חינוכית משמעותית ויציבה, לעומת האם שסובלת מקשיים נפשים ורגשיים לצד קשיים כלכליים ניכרים.

גורם נוסף אותו ציין בית המשפט בהחלטה להעברת המשמורת הינה הקביעה בחוות הדעת של שירותי הרווחה, כי  כי ישנו ספק באשר ליכולת האם לאפשר קיום קשר רציף בין האב לבין הילד וחשש כי היא מסיתה את הילד נגד האב ובכך מחבלת בקשר בין השניים.

עוד קבע קבע השופט, כי מאחר שנראה שהאם לא תוכל להתמיד בקיום שני מפגשים עמו במהלך השבוע לנוכח קשייה הכלכליים, תיפגש עם הקטין פעם אחת באמצע השבוע ובכל סוף שבוע שני.

בנם של בני הזוג לשעבר נולד בשנת 2001 וחודשים ספורים לאחר מכן נפרדו השניים. המשמורת ניתנה לאם תוך הסדרת הסכמי ראייה עם האב.  בפני בית המשפט טען האב, כי האם הפרה את ההסכם, חיבלה במכוון בקשר בינו לבין הקטין ואף החלה לנקוט באלימות כלפי הקטין. בשל כך, הגיש האב תביעת משמורת, שבה ביקש לאמץ את חוות דעת הגורמים המטפלים, אשר המליצה על העברת המשמורת לידיו.

האם טענה מנגד, כי האב מעולם לא טען כי הוא מעוניין במשמורת על הקטין וכי היא מקדישה את עיקר זמנה לטיפול בקטין ודווקא מעודדת אותו לשמור על הקשר עם אביו. עוד טענה, כי לא חל שינוי המצדיק את העברת המשמורת מיום חתימת ההסכם.

באשר לחוות הדעת של הגורמים המטפלים טענה בין היתר, כי נקבע בה שגם היא וגם האב מתאימים להיות משמורנים, וכי העברת הקטין למשמורת אביו, אחרי שכל חייו היה במשמורתה, רק תפגע בילד.

כאמור, בית המשפט הכריע לטובת האב וזאת לאחר בחינת הראיות וחוות הדעת השונות שהוגשו בפניו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן