Skip to content

2.9 מיליון נוסעים בינלאומיים צפויים לעבור בנתב"ג ביולי ואוגוסט

מיליון נוסעים בינלאומיים צפויים לעבור בנתב"ג ביולי ואוגוסט. כך מעריכה רשות שדות התעופה. בימי שיא יעברו בנמל יותר מ-50 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים. הרשות ממליצה להגיע לנמל 4 שעות לפני מועד ההמראה. היעדים המובילים השנה הם: ארה"ב,יוון, גרמניה, איטליה, צרפת ורוסיה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

לפי נתוני רש"ת, בימי שיא יעברו בנמל יותר מ-50 אלף נוסעים – עליה של 2% לעומת אשתקד. הרשות ממליצה להגיע לנמל 4 שעות לפני מועד ההמראה. היעדים המובילים: ארה"ב, יוון, גרמניה, איטליה, צרפת ורוסיה

מאת עמי אטינגר

2.9 מיליון נוסעים בינלאומיים צפויים לעבור בנתב"ג במהלך החודשים יולי אוגוסט 2012, עלייה של 2% בהשוואה לחודשים המקבילים ב-2011, כך מעריכה רשות שדות התעופה (רש"ת), על פי נתונים מקדמיים. על פי ההערכה הזאת, בתקופה זו צפויות כ-18 אלף המראות ונחיתות בנת"ג.

נתב"ג. צפויים שיאי תנועה. צילום עירית רוזנבלום
נתב"ג. צפויים שיאי תנועה. צילום עירית רוזנבלום

בימי השיא יעברו בנתב"ג יותר מ-50 אלף נוסעים, יוצאים ונכנסים, בכ-300 המראות ונחיתות ביום, וישנם כמה ימים שהמספר צפוי להגיע אף ל-60 אלף נוסעים ביום. ימי השיא הם בדרך כלל הימים ראשון וחמישי.

היעדים המובילים בקיץ 2012 הם: ארה"ב,יוון, גרמניה, איטליה, צרפת ורוסיה.

לקראת עונת שיא הנסיעות תגברה רשות שדות התעופה את צוות העובדים במתקניה. יצוין כי רש"ת מצויה בעיצומו של פרויקט שדרוג בטיחותי של מערך המסלולים בנתב"ג, בעלות של 760 מיליון שקל ומסיבה זו פועל נמל התעופה הראשי של ישראל רק עם מסלול נחיתות והמראות אחד. במקביל משדרגת רש" את המערכות הטכנולוגיות למיון כבודת נוסעים.

צ'ק-אין מהיר

רש"ת ממליצה לציבור הנוסעים בעונת השיא להתעדכן מראש לגבי מועדי ההמראות והנחיתות ולהגיע לנמל כארבע שעות לפני מועד ההמראה. פרטים באתר רש"ת www.iaa.gov.il. לנוסעים מומלץ גם לבצע רישום (צ'ק-אין) מהיר לטיסה, באמצעות אתרי האינטרנט של חברות התעופה.

רש"ת מציעה לנוסעים עם כבודת יד בלבד, מסלול בידוק ביטחוני מהיר. נוסעים שברשותם כבודת יד בלבד ואשר ביצעו הליך הצ'ק-אין באינטרנט, יכולים להדפיס בביתם את כרטיס העלייה למטוס ולהגיע ישר לעמדת הבידוק הביטחוני לכבודת יד, ובכך לקצר את זמן ההמתנה בטרמינל. השירות אינו כרוך בתשלום.

ביקורת דרכונים ביומטרית

עוד שירותים שמוצעים לנוסעים: באמצעות רישום חד פעמי בנמל, ללא תשלום, ניתן להירשם לשירות ביקורת דרכונים ביומטרית; בנוסף, בטרמינל 3 הוצבו שני מאזני שקילה שבהם ניתן לשקול את הכבודה לפני הרישום לטיסה. השירות נועד לאפשר לנוסעים לבדוק האם הכבודה עומדת בקריטריונים של חברות התעופה ובכך להימנע מתשלום נוסף על משקל יתר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן