Skip to content

העדות בפרשת הולילנד הופסקה: עד המדינה לא חש בטוב ו"הראש לא עובד כבר"

בית המשפט גם אפשר לאולמרט ולנאשמים האחרים להעדר מהמשך הדיונים. אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, כי "טענותיו של עד המדינה הן אסופה של סיפורי אלף לילה ולילה, ממוחו הקודח של עד מדינה מפוקפק ושקרן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום הראשון בעדותו של  ש.ד, עד המדינה בפרשת הולילנד, שהייתה אמורה להימשך ברצף עד שמונה בערב היום (ראשון), הופסקה בשתיים בצהריים לאחר שהעד התלונן שאיננו חש בטוב והסביר: "הראש שלי לא כבר עובד".

פטור מנוכחות בדיונים. אולמרט (צילום: אנטוניו מילנה, ויקימדיה)
פטור מנוכחות בדיונים. אולמרט (צילום: אנטוניו מילנה, ויקימדיה)

השופט דוד רוזן נעתר לבקשתו ודחה את המשך הדיונים למחר בשמונה בבוקר. במהלך הדיון התעקש עו"ד אלי זוהר, המייצג את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לקבל לידיו את הנספח הסודי של הסכם עד המדינה. "החלק שעוסק באבטחת שלומו לא מעניין אותנו. מה שמעניין אותנו זה התנאים הכספיים, שבעזרתם ממומן עד המדינה" אמר זוהר.

נציגת המדינה, הפרקליטה ליאת בן ארי, התנגדה לכך והסבירה כי "הכול נחשף למעט גובה דמי המחיה". זוהר התעקש וטען כי "המדינה מרחיקה כאן לכת". לכך נטה להסכים השופט רוזן, שאמר כי "גם לי זה נראה ככה". הצדדים סיכמו, שעוורכי הדין יגישו בקשה לבית המשפט לחשוף בפניהם את החלק הסודי וכי בית המשפט ידון בה ויחליט על פי חוק. 

בית  המשפט אישר לנאשמים, אולמרט ופוליאנסקי ואחרים, להגיע להמשך הדיונים על פי שיקול דעתם. כלומר, בית המשפט אפשר להם להימנע מהופעות בבית המשפט ולהיחשף לתקשורת, בין השאר. פרקליטות המדינה התריעה והזהירה ששום נאשם לא יוכל לבוא בטענות אם ייאמר משהו בדיון שירצה להגיב עליו, והנאשמים הביעו הסכמתם.

בהקשר לעדותו של העד ואמינותו הגיב אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, כי "טענותיו של עד המדינה הן אסופה של סיפורי אלף לילה ולילה, ממוחו הקודח של עד מדינה מפוקפק ושקרן. במקום להכניס אדם זה מאחורי סורג ובריח, עשתה עמו הפרקליטות יד אחת, קנתה את עדותו במיליונים וממשיכה, אפילו היום בזמן שהוא מעיד, להסתיר מהציבור את זהותו ופרטים רבים ממה שהובטח לו".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן