Skip to content

נתניהו: השוויון בנטל חייב לכלול את כלל אזרחי ישראל, גם את הציבור החרדי והערבי

"אני מאמין שיש דרך להשיג את השוויון הזה", אמר ראש הממשלה בסקירה לוועדת חוץ וביטחון. "אני מקווה שנצליח במגעינו הנוכחיים לפתור את זה, אבל זה יושג". רוני בר און (קדימה): "אנחנו נמצאים כעת, בכל הנוגע להתחייבות המדינה מול הרוב הדומם, במצב שבו הגיע רגע האמת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני מאמין שיש דרך להשיג את השוויון הזה", אמר ראש הממשלה בסקירה לוועדת חוץ וביטחון. "אני מקווה שנצליח במגעינו הנוכחיים לפתור את זה, אבל זה יושג". רוני בר און (קדימה): "אנחנו נמצאים כעת, בכל הנוגע להתחייבות המדינה מול הרוב הדומם, במצב שבו הגיע רגע האמת"

מאת צבי זינגר

"אני מחויב לחלוקת הנטל בצורה שוויונית יותר, והכרזתי על כך. אני מאמין בזה ואני מאמין שהשוויון בנטל חייב לכלול את כלל אזרחי ישראל – גם את הציבור החרדי [וגם] את הציבור הערבי". כך הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח הסקירה שנתן לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

(צילום: שרון ליבנה)
(צילום: שרון ליבנה)

"אני מאמין שיש דרך להשיג את השוויון הזה", אמר נתניהו. "אני מקווה שנצליח במגעינו הנוכחיים לפתור את זה, אבל זה יושג. בדרך זו או אחרת הדבר הזה יושג, כי מדינת ישראל זקוקה לחלוקה שוויונית יותר  בנטל".

יו"ר הוועדה רוני בר און פתח את הישיבה בדקה דומיה לזכרו של ראש הממשלה השביעי יצחק שמיר: "הוא היה ויהיה מופת לשליחות ציבורית. שמיר הקדיש את חייו לרעיון הציוני, לעם ישראל ולארץ ישראל. תמיד  ייזכר כמי שהיה נחרץ, תקיף, מדויק, אמיץ, נקי דעת וצנוע. יהי זכרו ברוך".

רוני בר און (קדימה) המשיך ואמר :"אני חושב שאנחנו נמצאים כעת, בכל הנוגע לעניין של התחייבות המדינה מול הרוב הדומם, במצב שבו הגיע רגע האמת. אותו רוב, אדוני ראש הממשלה, שבחר בך, בי, במרבית החברים שיושבים כאן סביב השולחן, מצפה וראוי להחלטה אמיצה בנושא השוויון בנטל. החלטה שהיא אמנם כואבת, והיא צריכה להיות מאוזנת וברור לכל שהיא הכרחית. אף אחד בעניין הזה לא בא ממקום של נקמה בסקטור כזה או אחר, או ממקום של שנאה, אלא רק ממקום של כורח המציאות ושל הצורך החברתי והכלכלי".
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן