Skip to content

עד המדינה: העברתי לשולה זקן 350 אלף שקלים וקניתי לה רהיטים

העד סיפר ביום השני לעדותו נגד אולמרט, כיצד העביר שולה זקן 350 אלף שקלים לכיסוי חובותיה, רכש לה ריהוט ותכשיטים והתבקש על ידי ראש הממשלה לשעבר לדבר עם הלל צ'רני, הבעלים של מתחם הולילנד, כדי שיכסה את החובות של אחיו, יוסי אולמרט. עוד סיפר כי בין 99-93 העביר לאהוד אולמרט מיליון וחצי שקל, לכיסוי חובות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העד סיפר ביום השני לעדותו נגד אולמרט, כיצד העביר שולה זקן 350 אלף שקלים לכיסוי חובותיה, רכש לה ריהוט ותכשיטים והתבקש על ידי ראש הממשלה לשעבר לדבר עם הלל צ'רני, הבעלים של מתחם הולילנד, כדי שיכסה את החובות של אחיו, יוסי אולמרט. עוד סיפר כי בין 99-93 העביר לאהוד אולמרט מיליון וחצי שקל, לכיסוי חובות במערכות הבחירות

מאת אליק מאור ואבירם זינו 

היום השני לעדותו של עד המדינה ש.ד. בפרשת הולילנד הסתיים היום בסביבות השעה שלוש אחר הצהריים ובמהלכו תיאר העד את נסיבות היכרותו עם אהוד אולמרט ושולה זקן. העדות בבית המשפט המחוזי בתל אביב הסתיימה מוקדם יותר היום מאחר שהעד לא חש בטוב. העד סיפר כי בסה"כ העביר לאולמרט כחמישה מיליון שקלים. על זקן אמר: היא הייתה מעל ומעבר לראש הלשכה. בין השאר נחשפו במשפט תמונות שמציגות את אולמרט עם עד המדינה ש.ד, בהם נראים השניים שמחים ומקורבים.

"מי שהכיר בינינו היה עידו דיסנצ'יק, שהעסקתי בשנים אלה כלוביסט מטעמי בשכר חודשי והוא הכיר לי את אולמרט מיד לאחר כניסתו לתפקיד. ידענו שלא נוכל להרים את פרויקט הולילנד בלי גיבוי של ראש העיר… היו לנו כמה פגישות והבנתי שהוא יתמוך בפרויקט", כך סיפר עד המדינה על האופן בו הכיר את ראש הממשלה לשעבר, ותיאר גם את ההכרות עם זקן, "הוא (אולמרט-א.ז.) הציג אותה בפניי כיד ימינו, אמר לי שכל מה שאני צריך, אני יכול לפנות אליה וזה כמו פנייה אליו. היא הייתה מעל ומעבר לראש לשכה, ראינו שאף אחד לא מערער עליה". על יחסיו עם אולמרט אמר: "זהו מפגש בין שני גנבי סוסים".

על העבירות סיפר כי, "בין 99-93 העברתי לאהוד אולמרט מיליון וחצי שקל, התבקשתי וכיסיתי באמצעות כספי הולילנד חובות של אולמרט למערכות הבחירות שהיו לו, הייתי שולח לו לחג מתנות, סיגרים ועוד… הייתי מקבל מצ'רני כספים שנרשמו כהלוואה אישית אלי לאחת החברות, והעברתי צ'קים אישיים שלי לכיסוי הגרעונות שנוצרו לאולמרט במערכות הבחירות. לבקשתו מסרתי צ'קים שניתן היה להציג מבחינה חוקית למבקר המדינה. 5,000 שקל בכל צק. מבחינה חוקית אי אפשר לתרום יותר מ-5,000 שקל למועמד. הגשתי לצ'רני את ההתחשבנות ביחס לצ'קים אלה וביקשתי שיחזיר".

בכתב האישום מתואר כי נאשם אחר – צ'רני, העביר כספים לכיסוי חובותיו של אחיו של ראש הממשלה לשעבר- יוסי אולמרט. העד תיאר ביחס לכך כי, "הוא (אולמרט-.א.ז) סיפר לי שאחיו הסתבך בחובות גדולים עם העולם התחתון, והמשפחה לא יכולה יותר לעזור. הוא ביקש שאדבר עם צ'רני וביקש שנזרים לאחיו יוסי 500 אלף שקל. תמורת זאת, אמר שיוותר על כל בקשה אישית עבורו ויעזור לנו בקידום שינוי הייעוד של החלק הצפוני של הפרויקט". הבקשה הכעיסה את זקן, ש"כעסה מאוד על אולמרט", כדבריו של עד המדינה שסיפר על שתי פגישות שערך עם יוסי אולמרט, "נתתי לו 8 צ'קים על 50,000 שקל". אמר והוסיף ביחס לכך שאין תיעוד להמחאות האלו, כי "חבל שלא השכלתי לשמור את החומר, כי אז המשפט היה מהיר יותר. לא עשיתי עם אולמרט שום הסכם. ידעתי שזה כסף שלא ישוב הביתה". שולה זקן כעסה על אולמרט ואמרה לו שיותר טוב לו היה "מבקש את הכספים עבור כיסוי החובות שלו ולא של יוסי".

"העברתי לשולה זקן 350 אלף שקלים" העיד עוד עד המדינה. לדברי העד: "מצבה הכלכלי של שולה זקן בסוף שנות התשעים היה רע. היא נכנסה לחובות כבדים אחרי שרכשה בית בשכונת מלחה בירושלים, והייתה חייבת כספים לבנקים. היא ביקשה ממני עזרה כספית, והזרמתי לה 350 אלף שקל". הוא הוסיף: "בשנות האלפיים עזרתי לה ברכישת תכשיטים ורהיטים. "גברת זקן לקחה אותי לרמת גן או לביתילי והראתה לי משהו שבחרה. היא שאלה אותי אם זה יפה ואמרתי לה שזה יפה. שילמתי משהו כמו  7,000 שקלים עבור מה שביקשה".

העד סיפר עוד, כי אולמרט פנה אליו וביקש עזרה לאילן גורדו, קבלן, פעיל הסיעה בירושלים. בעקבות בקשתו של אולמרט, הלל  צ'רני, הבעלים של מתחם הולילנד, נתן לו עבודה במסגרת המיזם. 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן