Skip to content

קיצונים אסלאמיים ממשיכים להחריב אתרים מקודשים לאסלאם בטימבוקטו

היום פרצו פורעים אסלאמיים את דלתות מקדש סידי יחיא, שאמורות להישאר נעולות עד קץ הימים. ארגון אונסקו וממשלת מאלי קראו לקבוצת אנסאר דין לחדול מהחורבן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום פרצו פורעים אסלאמיים את דלתות מקדש סידי יחיא, שאמורות להישאר נעולות עד קץ הימים. ארגון אונסקו וממשלת מאלי קראו לקבוצת אנסאר דין לחדול מהחורבן

מאת גרשון גירון

קבוצת אנסאר דין, הקשורה כנראה לארגון אל קאידה, כבשה את העיר טימבוקטו במאלי באפריל שנה זאת, לצד שבטי הטוארג המורדים בממשלת מאלי. מאז נפרדו דרכי המורדים, אנשי הטוארג גורשו, ואנשי אנסאר דין שולטים בשלוש הערים המקודשות לאסלאם בצפון מאלי: טימבוקטו, גאו וקידל. כך מדווח ה-BBC.

הפורעים האסלאמיים החריבו כבר כמה אתרים מקודשים בעיר, מאחר שאלה, לטענתם, מונעים יישום מחמיר של האסלאם בעיר. דובר אנסאר דין אמר לכתב ה-BBC, שתנועתו השלימה 90 אחוז מיעדיה בהחרבת כל אחוזות הקבר שאינן עולות בקנה אחד עם האסלאם. לדבריו, השריעה אוסרת על הקמת מצבות שגובהן עולה על 15 ס"מ. על פי הדוגמה הסלפית של הקבוצה, האסלאם אוסר על הערצת קדושים.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, שהתובע הראשי בבית המשפט הפלילי הבינלאומי, פאטו בנסודה, גינה את ההרס כ"פשע מלחמה." ארגון אונסקו וממשלת מאלי קראו לאנסאר דין לחדול ממערכת החורבן.

ארגון המדינות האסלאמיות הודיע שהאתרים שאנסאר דין תקף היו "חלק מהמורשת המוסלמית העשירה של מאלי ואין להתיר להחריב אותם או להתיר שיינזקו בידי אלמנטים קיצוניים דוגמטיים."

דלתות המסגד שנפרצו נותרו נעולות מאחר שהן מובילות לקברי קדושים, וכמה מתושבי המקום סבורים שהמעשה הוא אות מבשר רע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן