Skip to content

מספר המטוסים בעוד 20 שנה יגיע ל-34 אלף ולשווי של 4.5 טריליון דולר

מספר המטוסים בעוד 20 שנה יגיע ל-34 אלף ולשווי של 4.5 טריליון דולר. כך מעריכה חברת בואינג, הצופה גידול שנתי של 5% בתנועת מטוסי הנוסעים ו-5.2 בשינוע מטענים במשך 20 השנים הקרובות. אסיה פסיפיק וסין יובילו בקבלת מטוסים חדשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כך מעריכה חברת בואינג, הצופה גידול שנתי של 5% בתנועת מטוסי הנוסעים ו-5.2% בשינוע מטענים במשך 20 השנים הקרובות. חברות תעופה באסיה פסיפיק כולל סין יובילו במסירות מטוסים חדשים

מאת עמי אטינגר

בואינג צופה כי במשך 20 השנים הבאות יוכפל צי המטוסים בעולם ויגיע ל-34 אלף מטוסים, בשווי של 4.5 טריליון דולר. כך מעריכה חברת בואינג.

"שוק התעופה הגלובלי רחב, עמוק ומגוון יותר מבעבר", אומר רנדי טיסת' סגן נשיא לשיווק בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג, "השוק הוכיח כי הוא יכול לעמוד באתגרים הקשים שעמדו בפניו בשנים האחרונות ואף להאיץ את קצב הייצור של מטוסים חדשים".

בואינג צופה גידול שנתי של 5% בתנועת מטוסי הנוסעים ו-5.2 בשינוע מטענים במשך 20 השנים הקרובות. שוק המטוסים צרי הגוף הכולל את מטוסי הבואינג 737 מהדור החדש ומטוס 737 MAX העתידי, ימשיך לגדול משמעותית. שווי המטוסים רחבי גוף החדשים דוגמת הבואינג 747-8, 777 ו-787 "דרימליינר" ב-20 השנים הבאות יגיע לכ-2.5 טריליון דולר, כש-40% מהביקוש יגיע מחברות תעופה באסיה.

אספקת מטוסים חדשים: 2012 – 2031

יסופקו 23,240 מטוסים צרי גוף, בשווי של 2,030 מיליארד דולר; 7,950 מטוסים רחבי גוף, בשווי של 2,080 מיליארד דולר; 760 מטוסי ענק, בשווי של 280 מיליארד דולר ו-2,020 מטוסים לטיסות פנים, בשווי של 80 מיליארד דולר. בסך הכל 4.5 טריליון דולר.

גורם עיקרי לגידול במסירות מטוסים חדשים ב-20 השנים הקרובות הוא צמיחת השווקים בסין, הודו וכלכלות מתעוררות אחרות. חברות התעופה המציעות טיסות זולות מעלות את כמות הנוסעים וצומחות מהר יותר מהשוק כולו. בנוסף קיים ביקוש חזק להחלפת מטוסים ישנים וזוללי דלק. החלפת מטוסים ישנים מהווה כ-41% מצפי מסירת מטוסים חדשים ב-20 השנים הבאות.

מסירות מטוסים

בבואינג צופים כי שוק המטוסים החדשים יהיה מאוזן יותר גיאוגרפית ב-20 השנים הבאות. אסיה פסיפיק, כולל סין, ימשיכו להוביל במספר הכולל של מסירות מטוסים חדשים: אסיה פסיפיק – 12,030 מטוסים, אירופה – 7,760 מטוסים, צפון אמריקה – 7,290 מטוסים, אמריקה הלטינית -2,510 מטוסים, המזרח התיכון – 2,370 מטוסים, רוסיה ומדינות האזור – 1,140 מטוסים, אפריקה – 900 מטוסים. בסך הכל 34 אלף מטוסים.

"לא יאומן עד כמה השתנתה התעבורה האוירית מאז 1977, השנה בה טסתי לראשונה", אמר טינסת', "שוק התעופה העכשווי הוא חיוני לעסקים, משמש גם להנאה ומסייע לחבר משפחות ואנשים. ככל שהשוק ימשיך לצמוח, ובמיוחד בשווקים המתעוררים, מחיר הטיסה יהיה שווה יותר ויותר לכל נפש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן