Skip to content

החלו הדיונים ברת"א לרישוי מחדש של חברת אל על ותחזוקת המטוסים שלה

החלו הדיונים ברת"א לרישוי מחדש של חברת אל על ותחזוקת המטוסים שלה. נושא המהווה את אחת מאבני הדרך החשובות בדרך חזרה לקטגוריה 1. במסגרת תהליך הרישוי מחדש ייבדקו כל נהלי אל על, וכן פעילויות המבצעים והתחזוקה שהיא מבצעת.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זוהי אחת מאבני הדרך החשובות בדרך חזרה לקטגוריה 1. במסגרת תהליך הרישוי מחדש ייבדקו כל נהלי אל על, וכן פעילויות המבצעים והתחזוקה שהיא מבצעת

מאת עמי אטינגר 

בשבוע שעבר התקיימה ברשות התעופה האזרחית (רת"א) פגישת עבודה לקראת רישוי מחדש של חברת אל על ותחזוקת המטוסים שלה. פגישה זו היא יריית הפתיחה לתהליך הרישוי מחדש של חברת אל על, שבנוסף לתיקון תקנות ההפעלה, היא אחת מאבני הדרך החשובות בדרך חזרה לקטגוריה 1.

מטוס בואינג של אל על. מפלסת דרכה בחזרה לקטגוריה 1
מטוס בואינג של אל על. מפלסת דרכה בחזרה לקטגוריה 1

במסגרת תהליך הרישוי מחדש ייבדקו כל נהלי אל על וכן פעילויות המבצעים והתחזוקה שהיא מבצעת. כך פורסם באתר רת"א.

השלב החשוב שבא אחרי שהתקבל חוק הטיס התשע"א-2011, המהווה ציון דרך חשוב בפני עצמו, הוא כתיבת תקנות הטיס, החיונית בדרך חזרה לקטגוריה 1. ואכן, רת"א החלה לדחוף לכתיבתן וכינונן של התקנות זמן קצר לאחר שנחקק חוק הטיס לפני שנה.

דיון בוועדת הכלכלה

בחודש פברואר דנה ועדת הכלכלה של הכנסת, במסגרת ההיערכות לכתיבת תקנות הטיס, על רישוי מחדש של אל על ושל מכון בדק מטוסים של התעשייה האווירית. בישיבה הזאת אמר גיורא רום, מנכ"ל רת"א: "אני מבקש לציין שרת"א התחילה בתהליך רשיון מחדש של שני מכוני הבדק הגדולים בישראל: זה של אל על וזה של בדק מטוסים. היא עושה זאת בהסכמת ההנהלות, על בסיס טיוטת התקנות המונחות לפני הוועדה, תוך התחייבות לביצוע התאמות במקומות בהם הנוסח הסופי יהיה שונה מהטיוטה". לדבריו, קשה להפריז בתרומה של הצעד הזה להבנה, הן של רת"א והן של השותפים, את הקביעות השונות של התקנות והנובע מכך. "אני מבקש להודות להנהלת אל על ולהנהלת בדק שהשכילו להסכים לביצוע תהליך הרישוי מחדש טרם יבשה הדיו על נוסח התקנות הסופי", הוסיף רום.

נציג אל על אמר בישיבה: "אל על הגיעה לתהליך הזה מתוך רצון טוב והבנה יחד עם רת"א כדי לנסות ולקדם את הנושא של קטגוריה one, two. יש לנו עניין מובהק שהדבר הזה אכן יקרה מהר ככל האפשר, כי הוא משפיע עלינו ביום יום. הוא מפריע לנו בעבודה השוטפת. מהטעם הזה גם הסכמנו לחבור יחד טרם יבשה הדיו, כמו שהגדיר גיורא רום, ולהצטרף לתהליך, למרות שיש לנו הערות כאלו ואחרות שעליהן נדון בהמשך".

מאותה הישיבה הוחלפו בין הצדדים ניירות עבודה ובשבוע שעבר החלו הדיונים המעשיים לקראת רישוי מחדש של חברת אל על.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן