Skip to content

ברק: ישראל עוקבת אחר ניסיון אפשרי של חיזבאללה, להבריח מערכות נשק מתקדמות מסוריה

ברק לחברי סיעתו בכנסת: "עברנו כבר את ה-200 קילומטר ונדמה לנו שהאפקטיביות של הגדר, יחד עם אמצעים אחרים שננקטים בתוך המדינה, מתחילה להשפיע. אנחנו ניכנס לפאזה של חיזוק הביטחון מבחינת הטרור וגם האטת הקצב של הגעת מסתנני עבודה מאפריקה אל תוך שטח ישראל".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, אהוד ברק, אומר כי ישראל עוקבת מקרוב אחר ניסיון אפשרי מצד חיזבאללה, להעביר מערכות נשק מתקדמות מסוריה ללבנון.

ברק: עוקב מקרוב אחר הנעשה בלבנון. (צילום: אתר הכנסת)
ברק: עוקב מקרוב אחר הנעשה בלבנון. (צילום: אתר הכנסת)

בדברו היום בפני חברי סיעתו בכנסת אמר השר ברק: "אין במזרח התיכון יום משעמם. ההתפתחויות שאנחנו עוקבים אחריהן בסוריה מבהירות שמשפחת אסד הולכת ומתרופפת באחיזתה על המציאות בסוריה. אנחנו רואים מיום ליום את העריקות, את ההתחזקות העזה של קבוצות המורדים, אנחנו רואים את התרחבות השליטה שלהן בחלקים של המדינה. אלו אירועים חמורים מאוד.

"תומכים בהם כרגע רק החיזבאללה ואיראן ובאמת נפילתה של משפחת אסד תהווה מכה קשה לציר הרדיקאלי", אמר ברק. "אנחנו לא יודעים מתי זה יקרה, אני לא מסתכן עוד פעם בהערכות לגבי תוחלת החיים של המשטר, אבל ברור היום שגורלו נחרץ. אנחנו עוקבים בתשומת לב מיוחדת אחרי האפשרות שבמהלך הימים של נפילתו, עלול להיות ניסיון של החיזבאללה להעביר מערכות נשק מתקדמות, שוברות שוויון, משטח סוריה אל תוך שטח לבנון".

על ההתפתחויות במצרים אמר ברק: "במצרים ממשיכה ההתבססות של הנשיאות החדשה, תוך כדי מחלוקות. זו מציאות שמבחינתנו חשובים בה שני דברים: אחד, התגבשות המחויבות של הממשל החדש המצרי, ההתחייבויות הבינלאומיות ובמרכזן חוזה השלום עם ישראל. השני, לקיחת האחריות והשלטת סדר במדבר סיני, כדי למנוע את השימוש בו כפלטפורמה לטרור, לפעולות שיוצאות מעזה, או לפעולות שניזומות בסיני ומפרות את הביטחון לאורך הגדר".

ברק מסר, כי הגדר בגבול מצרים עומדת להיות מושלמת. "עברנו כבר את ה-200 קילומטר, נשארו עוד קטעים שצריך להשלים אותם. נראה לנו שהאפקטיביות של הגדר, יחד עם אמצעים אחרים שננקטים בתוך המדינה, מתחילה להשפיע ואני מקווה שהמגמה הזאת תתמיד. אנחנו ניכנס לפאזה גם של חיזוק הביטחון מבחינת טרור, אבל גם האטת הקצב של הגעת מסתנני עבודה מאפריקה אל תוך שטח ישראל".

בנושא הפלסטיני אמר שר הביטחון: "אני מקווה שנמצא דרך גם להתקדם בשיח עם הפלסטינים, כדי לא לאפשר לקיפאון שמשתרר לאחרונה להימשך. האחריות לקיפאון הזה היא בעיקר על הפלסטינים, במידה מסוימת על השחקנים הבינלאומיים, אבל לישראל יש עניין בחידוש התהליך הזה. אני מציע שבתוך כל המהומה שמסביבנו לא לאבד קשר עין עם החשיבות שיש לחיים היום-יומיים שלנו מול הרשות הפלסטינית, שמתחבטת בדברים לא פשוטים: במתח מול החמאס, בגיבוי לחמאס מקהיר היום, ובכל זאת היא מספקת היום את החלק שלה בתוך המאבק על שקט ביהודה ושומרון. לנו יש עניין להמשיך את זה, האלטרנטיביות הן גרועות לישראל ואני מקווה שנמצא את הדרך לעשות את זה בשבועות או בחודשים הקרובים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן