Skip to content

ליברמן: "אין שום סיבה שצעירים לא יתגייסו בגיל 18. כולם צריכים להתגייס"

"נצביע בעד הצעת החוק שלנו, אם או בלי הסכמת הקואליציה", אמר היום יו"ר "ישראל ביתנו" ליברמן לאנשי סיעתו. "אני מקווה שיתנו לנו חופש הצבעה אבל גם אם לא - נצביע בכל מקרה. נצביע נגד כל הצעה שלא תכלול את המשפט - 'חובת שירות מגיל 18'. נצביע נגדה כולם, כולל השרים - גם אם תהיה זו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד שישנה התקדמות ניכרת בניסוח חוק השוויון בנטל, בשיחות בין השר בוגי יעלון לח"כ פלסנר – מתברר כי הקושי הבא מסתמן מכיוון אחר. "ישראל ביתנו" אינה מתכוונת לתמוך במתווה תכנית פלסנר. יו"ר "ישראל ביתנו", שר החוץ אביגדור ליברמן, מאיים להעלות הצעת חוק משלו ביום רביעי בשבוע הבא.

ליברמן: נצביע נגד כל הצעה שלא תכלול את המשפט - 'חובת שירות מגיל 18'". (צילום: יוסי זמיר)
ליברמן: נצביע נגד כל הצעה שלא תכלול את המשפט - 'חובת שירות מגיל 18'". (צילום: יוסי זמיר)

בישיבת סיעתו היום אמר שר החוץ, כי לא יתפשר בסוגיית גיל הגיוס ואמר: "נצביע נגד כל הצעה שלא תכלול את המשפט – 'חובת שירות מגיל 18'. נצביע נגדה כולם, כולל השרים – גם אם תהיה זו הצעת חוק ממשלתית".

ליברמן המשיך ואמר: "אין סיבה שהצעירים – יהודים, מוסלמים או נוצרים – לא יתגייסו בגיל 18. זה לא נגד חרדים ולא נגד ערבים. כולם בגיל 18. בכל מקרה, ביום רביעי הבא הצעת החוק שלנו תעלה להצבעה. מבחינתנו, אנחנו נצביע בעד הצעת החוק, אם או בלי הסכמת הקואליציה. מקווה שיתנו לנו חופש הצבעה אבל אם לא – אנחנו בכל מקרה נצביע", הדגיש ליברמן. עם זאת הבהיר: "אין לנו שום כוונה לפרוש מהקואליציה".

על מתווה פלסנר אמר שר החוץ: "אני לא מבין, לא את פלסנר, לא את הוועדה ולא את המסקנה לדחות את השירות של חרדים לגיל 22-23. אין לזה שום היגיון. אין שום סיבה שצעירים לא יתגייסו בגיל 18. אני לא נגד אף אחד, כולם צריכים להתגייס. עכשיו נוצרה הזדמנות, לא תהיה שום הזדמנות נוספת. כל שנתון אצל חרדים זה 8,000 איש ואצל הערבים – 18 אלף. אין שום סיבה שהם לא יתגייסו לשירות צבאי או לאומי. מדברים על שוויון חובות ושוויון זכויות למגזר הערבי. מדובר בדברי בלע. אנשים לא מכירים את העובדות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיבר היום ברוח אופטימית. "אמרתי לפני כמה חודשים: אנחנו נביא לשינוי בחלוקת הנטל, שינוי צודק יותר, שוויוני יותר. נביא לעלייה דרמטית לאורך מספר שנים במספר המתגייסים החרדים לצה"ל ובמשרתים בשירות האזרחי, גם אצל החרדים וגם אצל הערבים. נעשה את זה בלי לשסות ציבור בציבור. מה שאמרתי, אני מאמין שיהיה".

נתניהו המשיך ואמר: "אני חושב שהיום אנחנו מתקרבים, אני מקווה, לפיתרון שנותן חלוקה שוויונית יותר בנטל, עלייה דרמטית במספר המשרתים ולעשות את זה באופן כזה שבאמת אנחנו לא גורמים לקרע עמוק בעם. אני חושב ששלושת היעדים האלה ניתנים להישג. ייתכן מאוד שהם מאוד קרובים להשגה".

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בישיבת סיעת "עצמאות": "אנחנו שמחים על כך שקדימה נמצאת בתוך הקואליציה ואפשר ביחד לנסות להביא לחקיקה כבר השבוע, או כבר לסיכום החוק במהלך השבוע וחקיקה בשבוע הבא. הנושא הוא חשוב מאוד, זה זמן להכרעות, יש פה פתח לשינוי היסטורי. ממש משנים סדרי עולם אם נשכיל להתגבר על המחלוקות ולגבש חוק שמצד אחד יענה על הציפייה של הזרם המרכזי בחברה הישראלית, שנושא בעול, שמשרת בצה"ל, שהולך למילואים כל הזמן ושראינו נציגים שלו ברחבת המוזיאון במוצאי שבת – ומצד שני יענה על הצורך להקשיב לאילוצים של צה"ל, לשמור על שכל ישר והדרגתיות מסוימת בביצוע.

"אין לנו עניין לרמוס את החרדים, לא צריך פה לכפות באגרסיביות דבר שאפשר אולי להגיע לגבי חלקים גדולים ממנו להבנה. יש לנו עניין ברור להגיע לתוצאות, לא להישאר בדיבורים אלא להגיע לתוצאות, לשינוי מהיסוד הן לגבי החרדים, בהמשך בצורה מדורגת גם לגבי הערבים. אני משוכנע שחשוב לעשות כל מאמץ כדי להגיע לניסוח מקובל על כל הצדדים של החוק."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן