Skip to content

הרשות השניה מתנגדת לניסיון המחטף הממשלתי על הערוצים המסחריים

תזכיר החוק המבקש לאחד את גופי השידור המסחריים בחסות הממשלה זכה לפני כשבועיים לביקורת במגפון. היום, הצטרפה לביקורת מועצת הרשות השניה המכנה את תזכיר החוק 'רגרסיה רגולטורית'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיון שהתקיים היום, הדגישה מועצת הרשות השנייה את חשיבות הקמתו של גוף מאוחד שיפקח על השידורים , "שכן יש צורך ברגולציה שתיתן מענה לצורך החשוב שבהסדרה מקצועית של תחום השידורים בראייה כוללת וארוכת טווח" . יחד עם זאת המועצה הביעה את התנגדותה לכך שהגוף החדש יהיה פנים ממשלתי וציינה כי ההצעה הנוכחית מסתמנת כרגרסיה רגולטורית בשל ההצעה להפוך את הרגולטור לגוף פנים ממשלתי. המועצה דורשת להכליל באחריותו של הגוף החדש שיקום את הסדרת נושא הניו מדיה  התופס נתח ניכר שהולך וגדל בעולם השידורים והתקשורת כיום.

יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר אמר כי, "מן הראוי כי הפיקוח על השידורים המסחריים בישראל יבוצע במרחב הציבורי אזרחי ולא במרחב הממשלתי, באמצעות רשות מקצועית ועצמאית הממוקמת מחוץ למערך הממשלתי. זאת לאור תפקידיה של הרשות בהסדרת סוגיות בעלות משמעות חברתית, ערכית ותרבותית, הנוגעות לשידורי החדשות, ליצירה הישראלית ולפלורליזם במרחב הציבורי אשר יש להסדירן באופן בלתי תלוי ועצמאי."

לפני שבועיים, עם פרסום תזכיר החוק על ידי משרד המשפטים, מגפון התריע על המהלך : "המטרה המוצדקת הזו, האמורה למנוע כפילויות מינהליות שקיימות זה שנים, ומועלית כמעט בכל הרכב ממשלתי במהלך השנים עד לגניזתה אחר כבוד, מסתירה מאחוריה מהלך בוטה של התערבות ממשלתית, שכן כל החלטה משמעותית במסגרת הרשות החדשה, כל מינוי של חבר מועצה ושל היו"ר, כולם מופקדים בידי שר התקשורת: קרי, בידי הממשלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן