Skip to content

הפחתת מכסים ומסים של עד 15% על מאות מוצרי צריכה

ההפחתה, בהתאם להמלצות ועדת טרכטנברג וועדת קדמי, צפויה להוביל להוזלה ניכרת של מוצרי מזון, מוצרי צריכה ביתיים, מוצרי חשמל אלקטרוניקה בידורית ומוצרי טקסטיל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם היום על צווים המפחיתים ומבטלים את שיעורי המכס ומס הקנייה על שורה ארוכה של מוצרים ובהם, בין היתר, מוצרי מזון, מוצרי צריכה ביתיים, מוצרי טקסטיל ועוד. הפחתות המס נועדו לסייע לציבור בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל ולשם הגברת התחרותיות במשק.

מוצרים ללא מכס

(צילום אילוסטרציה)
ביטול מכסים על שורת מוצרים (צילום אילוסטרציה)

הפחתת שיעורי המכס, עליה חתם היום שר האוצר, הינה מיידית וזאת בהמשך להפחתה קודמת בהיקף של 387 מיליון ש"ח, שבוצעה בינואר 2012 על מוצרים להם אין יצור מקומי. הצווים עליהם חתם היום השר מבטלים לחלוטין את המכס, שנע בין 8%-12%, על שורת מוצרים שיש להם אוריינטציה צרכנית גבוהה. ביטול המס יחול על מייבשי כביסה, שואבי אבק, מיקרוגלים, מאווררים, קולטי אדים, מייבשי שיער, טוסטרים, סדינים חשמליים, שמיכות חשמליות, מברשות שיניים חשמליות, מכונות להכנת קפה, מגהצים, טוסטרים, נורות, אוזניות, מנורות, משקפי שמש, משקפי מגן, משקפי ראייה, כיורים, סוגים שונים של סוללות ועוד.

ביגוד והלבשה מוגמרים ללא מכס

כמהלך משלים להפחתות מס על טקסטיל, שבוצעו בינואר 2012, יבוטל החל מה- 1.1.2013 המכס על מוצרי טקסטיל מוגמרים כביגוד והלבשה, למעט הלבשה תחתונה. כמו כן, במועד זה יופחת שיעור המכס ב-10% על מוצרים תעשייתיים ומוצרי צריכה בהם אין גביית מכס בפועל, מתוך כוונה לעודד את יבואם לישראל. בנוסף, בהתאם לצווים עליהם חתם השר, יפחתו ב-1 בינואר 2014 שיעורי המכס על מוצרים תעשייתיים ב-15% .

כל זאת, בהתאם להחלטת ממשלה מ-30 באוקטובר 2011, בה הוחלט לאמץ את המלצות הצוות החברתי-כלכלי (ועדת טרכטנברג), לעניין הפחתת שיעורי מכס על כלל הפרטים התעשייתיים ומוצרי הצריכה, למעט רכב וחלקי רכב.

מוצרי אלקטרוניקה בידורית ללא מס קנייה

שר האוצר חתם גם על צו, לפיו החל מ-1 באוקטובר 2012 יבוטל מס הקנייה החל על יבוא מוצרי אלקטרוניקה בידורית. כיום, חל מס קנייה בשיעור של 15% על יבוא מסכי טלוויזיה, מערכות סטריאו, מטולי וידאו ומכשירי DVD. על יבוא ממירים לטלוויזיה וכרטיסים חכמים לממירים חל מס קניה בשיעור של 10%. כאמור, ברשות המסים מעריכים, כי לאור התחרותיות בענף מוצרי האלקטרוניקה הבידורית, הצרכנים צפויים ליהנות מהפחתת המס ומחירי המוצרים לצרכנים עתידים להיות מוזלים באופן ניכר.

מכס מופחת על יבוא מוצרי מזון

בהתאם להמלצות הצוות לבחינת רמת התחרותיות והמחירים בתחום מוצרי המזון והצריכה מיום 29 בינואר 2012 ("ועדת קדמי") ולדוח ועדת קדמי בנוגע למכסים על מוצרי מזון, כפי שהועברו לשר האוצר ולשר התעשייה, המסחר והתעסוקה, חתם שר האוצר על צווים המפחיתים את המכס החל ביבוא מוצרי מזון במהלך השנים 2012 עד 2015, בהתאם למתווה הבא:

א. הפחתת שעורי מכס על מוצרים המיוצרים בארץ ושעורי המכס עליהם יחסית גבוהים ומהווים חסם סחר הכוללים בשר בקר טרי, בשר כבש, פטם טרי וקפוא נקניקים ומיצים (שעורי ומועדי ההפחתה בהתאם לטבלה מצורפת).
ב. הפחתה מיידית של שיעורי המכס על מגוון מוצרי מזון טרי, שאין בהם יצור מקומי, ובניהם סוגי דגים, סוגי פרחים, סוגי תבלינים, סוגי אגוזים, סוגים שונים של פירות מיובשים, סוגי זרעים, סוגי פטריות , סוגי ריבות וכו'. שיעור ההפחתה שונה ממוצר למוצר.
ג. הפחתה דיפרנציאלית של שיעורי המכס במהלך שלוש שנים על מגוון מוצרי מזון תעשייתיים, שחלקם מוצרים המהווים חומרי גלם לתעשייה המקומית וחלקם מוצרים מוגמרים לצרכן הסופי, ובהם סוגים שונים של עמילן, שימורי דגים שונים, חלבה, ממתקים, עוגיות, גלידה, אבקת אפייה, בורגול כוסמת וכו'. מתווה ההפחתה של שיעורי המכס במוצרים אלה נקבע בהתאם למדיניות הסכמי הסחר של מדינת ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן