Skip to content

האוצר: המכרז לרכישת רכבי שרד בוצע על פי כל הקריטוריונים

באוצר מדגישים: "המכרז שמר על עקרונות השוויון התחרות החופשית והיעילות הכלכלית העומדים בבסיס חוק ותקנות חובת המכרזים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות הודעתו אמש של שר האוצר יובל שטייניץ, כי ינחה לבדוק אפשרות לבטל את מכרז רכב השרד לשרים, ממשיך משרד האוצר לעמוד על דעתו, כי המכרז בוצע על פי כל הקריטוריונים המחייבים.

בהודעה שהפיץ היום משרד האוצר הודגש, כי "המכרז לרכישת רכבי שרד לשרים גובש תוך שמירה על עקרונות השוויון, התחרות החופשית והיעילות הכלכלית, העומדים בבסיס חוק ותקנות חובת המכרזים. כחלק ממכלול הקריטריונים הנבדקים במכרז מעין זה, נלקחים בחשבון גם היבטי הנראות הציבורית, שנשקלו ושולבו באופן מידתי ומאוזן, אל מול עקרונות החוק והתקנות וזאת, בהתבסס על לקחים שהופקו ממכרז קודם".

חיסכון משמעותי בהוצאה הציבורית? (צילום: דן בר דוב)
חיסכון משמעותי בהוצאה הציבורית? (צילום: דן בר דוב)

עוד טוען המשרד, כי המכרז בוצע בהליך דו שלבי, המשלב מרכיבים איכותיים, כגון: זיהום אוויר, צריכת דלק, בטיחות, תחזוקה שוטפת ועוד, ובהתבסס על מרכיבים כלכליים משוקללים המבוססים על מחיר הרכב לאחר הנחה.

הדגמים שהתמודדו במסגרת המכרז הם: קדילק CTS פרימיום 3 ליטר, קרייזלר LTD 300C נפח 3.6 ליטר, ביואיק לקרוס 3.6 ליטר, BMW 528I שני ליטר בנזין, פיז'ו 508 GT דיזל 2.2 ליטר, סיטרואן C5 אקסלוסיב 1.6 ליטר בנזין, סיטרואן C5 אקסלוסיב 2.2 ליטר דיזל.

בתום ההליך נבחרו שני זוכים BMW 528I וסיטרואן C5 אקסלוסיב, אשר הציעו את השילוב המיטבי בין המחיר הכלכלי ומרכיבי האיכות שנדרשו במכרז, ואפשרו חיסכון משמעותי בהוצאה הציבורית.

להלן פירוט ניתוח כלכלי של ההצעות שזכו במכרז:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן