Skip to content

מפגינים בת"א חסמו את האיילון לזמן רב וקראו לנתניהו להתפטר

בעוד משה סילמן מאושפז במצב קריטי בתל השומר, מפגינים בת"א, ירושלים חיפה וב"ש זועקים את זעקתו ומבטאים את כעסם על על אוזלת היד של המדינה בטיפול בחלשים, קריסת שירותי הרווחה והיעדר פתרונות לדיור ציבורי. בת"א נחסמו לזמנים קצובים גם צומת מעריב, צומת ארלוזורוב ושדרות שאול המלך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חוסמים את האיילון (צילום: דן בר דוב)
חוסמים את האיילון (צילום: דן בר דוב)

משה סילמן עדיין מאושפז בתל השומר במצב אנוש. הוא מטופל בטיפול נמרץ ולהגדרת רופאיו מצבו קריטי. הרופאים אומרים כי מערכות גופו קרסו וכי במצב כזה סיכויי הישרדותו בחיים קלושה. כאלפיים מפגינים  יצאו הערב לרחובות תל אביב, לצומת הרחובות קפלן ודרך נמיר, להפגין את כעסם על אוזלת היד של המדינה בטיפול בחלשים, קריסת שירותי הרווחה והיעדר פתרונות לדיור ציבורי. כמה מאות מפגינים גם בירושלים, בחיפה ובבאר שבע.

מפגינים ובוכים (צילום: ציפי מנשה)
מפגינים ובוכים (צילום: ציפי מנשה)
יושבים על הכביש וחוסמים את צומת מעריב (צילום: דן בר דוב)
דפני ליף עם מכתבו של סילמן. יושבים על הכביש וחוסמים את צומת מעריב (צילום: דן בר דוב)
מפגינים ליד בית הביטוח הלאומי (צילום: דן בר דוב)
מפגינים ליד בית הביטוח הלאומי (צילום: דן בר דוב)

המפגינים בתל אביב המשיכו לכיוון רחוב המסגר וחסמו את האיזור מול משרדי הביטוח הלאומי. חלק מהמפגינים השליכו ביצים על חלונות הבניין ברחוב המסגר ושפכו נוזלים לד קירות המבנה. רבים קראו להתפטרותו של בנימין נתניהו, נשאו את מכתבו של משה סילמן וקראו "לא נשכח ולא נסלח". בשלב מסוים ניסו מפגינים לחסום את צומת מעריב כשהם מתיישבים על פני הכביש בצומת. משם המשיכו חלק מהם לנתיבי איילון וחסמו אותם למשך כשעה.

המפגינים הזהירו כי מעשי ייאוש כמו אלו שנקט משה סילמן מחיפה, עלולים לחזור על עצמם, אם הממשלה לא תתעשת. לאחר מכן המשיכו המפגינים ועברו דרך מאהל ארלוזורוב. צומת ארלוזורוב נחסם לזמן קצר ומשם הלכו המפגינים לרחוב שאול המלך וחסמו את הכביש. הצעדה נעצרה מול משרדי עמידר בשאול המלך. בכל הצעדה הזאת, כוח מג"ב ליווה את הצועדים ולא ממש התערב.

צעדת המפגינים בתל אביב (צילום: דן בר דוב)
צעדת המפגינים בתל אביב (צילום: דן בר דוב)

בחיפה התאספו כמה עשרות מפגינים, ביניהם פעילי מאהל המחאה של חיפה שהיו חבריו של משה סילמן, באיזור האודיטוריום שבכרמל ואף חסמו למספר דקות את שדרות מוריה בעיר.

בירושלים  עצרה משטרת הבירה שישה מפגינים לאחר שניסו לחסום את רחוב קינג ג'ורג' בבירה. המפגינים קראו לעבר השוטרים: "שוטרים, שוטרים, עצרו את השרים". חלק מההפגנות נערכו ללא אישור משטרה וכונו "הפגנות זעם".

בבאר שבע חסמו המוחים לזמן קצר את הכביש הסמוך למאהל המחאה בעיר.

מסיימים את ההפגנה ליד משרדי עמידר, החברה המשכנת (צילום: ציפי מנשה)
מסיימים את ההפגנה ליד משרדי עמידר, החברה המשכנת (צילום: ציפי מנשה)

מול המפגינים בתל אביב עמדו חמישה מחוסרי דיור ממאהל ארלוזורוב ובידיהם שילוט עליו נכתב: "דפני בגדה". ויקטור ממן, מחוסר, דיור זה 20 שנה, הסביר: "אני מרגיש שבמחאה הזו אף אחד לא הסתכל עלינו. לקחו אותנו בתור בובות, ניצלו אותנו והרגשנו את זה בשנה שעברה. אני כל חיי אמשיך להיאבק על נושא הדיור הציבורי, עד שאני אמות ברחוב, כי לצערי אין לי קורת גג. אני והאנשים שאיתי פה ישנים על ספסלים ואוכלים זבל מפחי האשפה".  לגבי מעשהו של סילמן, אומר מימון, כי "יש עוד רבים במצבו ואנחנו מקווים שהם לא ילכו בעקבותיו".

והפילוג נמשך. חסרי דיור ממאהל ארלוזורוב נגד דפני ליף (צילום: דן בר דוב)
והפילוג נמשך. חסרי דיור ממאהל ארלוזורוב נגד דפני ליף (צילום: דן בר דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן