Skip to content

שטייניץ מתחייב להקצות 20 מיליון שקל לאונ' אריאל כשתוקם

שר האוצר סולל את הדרך להחלטה על הקמת האוניברסיטה בעיר. בלשכתו מבהירים, כי התקציב הזה לא יפגע בתקצוב המוסדות הקיימים להשכלה גבוהה. במכתבו לשר החינון ציין, כי אוניברסיטה באריאל תתרום לאקדמיה ולכלכלה ותחזק את אריאל והיישובים שבקירבתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, שהחליט לקדם את הקמת האוניברסיטה באריאל, שלח אתמול מכתב לשר החינוך, גדעון סער, הסולל למעשה את הדרך להחלטה על הקמת אוניברסיטה בעיר שבשומרון. ההחלטה על הקמת האוניברסיטה צפויה להתקבל מחר, יום ג'.

"המרכז האוניברסיטאי באריאל, הינו מוסד אקדמאי גדול ומכובד, המכשיר בכל שנה אלפי סטודנטים במגוון חדש של מקצועות במדעי הרוח, במדעי הטבע ובמדעי החברה. הפיכתו לאוניברסיטה של ממש, תוכל לתרום לאקדמיה בישראל ולכלכלת ישראל, בד בד עם חיזוקה של העיר אריאל והיישובים שבקירבתה", כתב שטייניץ במכתבו.

המרכז האקדמי באריאל. התקציב מובטח (צילום מתוך אתר האוניברסיטה)
המרכז האקדמי באריאל. התקציב מובטח (צילום מתוך אתר האוניברסיטה)

במכתב מבהיר השר, כי אם וכאשר תוקם האוניברסיטה באריאל, הוא מתכוון לגבש מתווה תקציבי שיחל בהקצאת 20 מיליון שקל ב-2013. בלשכת שר האוצר מבהירים, כי התקציב הזה לא יפגע בתקצוב המוסדות הקיימים להשכלה גבוהה.

התחייבות של אהוד אולמרט

מכתבו של שטייניץ מממש למעשה התחייבות דומה בסוגיה זו, שניתנה בשנת 2005 על ידי שר האוצר דאז, אהוד אולמרט. "מהלך זה תואם את התחייבות משרד האוצר בסוגיית האוניברסיטה באריאל משנת 2005 – כפי שנוסחה ע"י שר האוצר לשעבר מר אהוד אולמרט במכתבו מה-6/10/2005 לשרת החינוך דאז הגברת לימור לבנת, ליו"ר ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה) הפרופסור שלמה גרוסמן ולממונה על התקציבים דאז מר קובי הבר", נאמר במכתב.

"מכתבי יקל להחליט על הקמת האוניברסיטה"

"אני סבור שבמידה ומכתבי זה יקל על הגופים המוסמכים להחליט על הקמת האוניברסיטה השמינית בישראל בעיר אריאל – וזאת לאחר עשרות שנים שבהן לא הוקמה שום אוניברסיטה חדשה בישראל – אזי מדובר במהלך היסטורי שיתרום רבות לאקדמיה בארץ ואף שתהיה לו תרומה חשובה לתרבות, לכלכלה, לחברה ולחיזוקה של העיר אריאל," כתב שטייניץ במכתבו לשר סער וסיים: "ברצוני לאחל לאוניברסיטה שבדרך בהצלחה מקרב לב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן