Skip to content

פורסם היום המכרז לשדרוג הכביש בין צומת מסד לצומת קדרים

הכביש מהווה חלק מהזרוע המזרחית של חוצה ישראל ממחלף גולני ועד קדרים. יפתח לתנועה בסוף 2015. בספטמבר יפורסם מכרז נוסף לשדרוג קטע הכביש שבין צומת מסד ועד למחלף גולני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) פרסמה היום את המכרז הראשון לשדרוג והכפלה של כביש 65, בקטע שבין צומת מסד (סמוך לקיבוץ מסד) ועד צומת קדרים, המוקם בימים אלה. אורכו של קטע כביש זה הוא כ-10 ק"מ. זאת במסגרת התכנית לשידרוג והכפלה של כל הכביש ממחלף גולני ועד צומת קדרים, שיהווה חלק מהזרוע המזרית של כביש חוצה ישראל. השידרוג יהפוך את כביש 65 לכביש דו מסלולי עם שני נתיבי נסיעה בכל צד.

הדמיה. כביש 65 ממסד עד קדרים
הדמיה. כביש 65 ממסד עד קדרים

בתחילת ספטמבר 2012 צפויה החברה הלאומית לדרכים לפרסם מכרז נוסף לשדרוג קטע הכביש שבין צומת מסד ועד למחלף גולני. קטע הכביש הראשון שבין קדרים למסד יפתח לתנועה בסוף שנת 2015.

שר התחבורה, ישראל כץ, ציין כי המכרז שפורסם הוא חלק מהזרוע המזרחית של כביש חוצה ישראל שתיצור מסלול שאורכו כ-60 קילומטרים, ללא אף רמזור, עד צומת עמיעד, לדברי כץ הזרוע המזרחית תוארך בהמשך עד קרית שמונה.

המכרז לשדרוג כביש 65 מתבצע במסגרת תוכנית נתיבי ישראל. התכנית, שעלותה מסתכמת ב-27.5 מיליארד שקל, נועדה ליצור רשת ארצית של כבישים ורכבות מהירות מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום.

החזון: יצירת כביש ללא רמזורים מתל אביב ועד קריית שמונה

"החזון של יצירת כביש ללא רמזורים מתל אביב ועד קרית שמונה ומתל אביב דרומה ועד צומת הנגב הולך ומתממש לנגד עינינו. תושבי ישראל ייהנו מאפשרויות רבות יותר לתעסוקה, מגורים ולימודים ותיווצר תרומה משמעותית לצמצום פערים חברתיים", הוסיף כץ.

שמירה על איכות הסביבה

בנוסף לערכים תחבורתיים וכלכליים, יש לכביש גם היבטים סביבתיים, נופיים ואקולוגיים. העבודות יכללו הקמת מצפורים עבור מטיילים בנקודות תצפית וכן מפרידנים וגשרים שנועדו למעבר מטיילים ובעלי חיים. העבודות כוללות גם העתקת עצים, בתיאום עם קק"ל. מעל לכביש 85 ממערב לצומת עמיעד, יוקם מעבר אקולוגי לבעלי חיים. מתחת לכביש ייבנו מעברים לכלי רכב חקלאיים ולצידו יסללו דרכי עפר לעיבוד השדות.

יוקמו מחלפים וגשרים חדשים

במסגרת העבודות לשדרוג הכביש יוקמו מחלפים וגשרים חדשים שיאפשרו לעלות את מהירות הנסיעה בכביש ל-100 קמ"ש. מחלף צלמון יוקם בין כביש 65 לכביש 807 (מגדל- מראר). במחלף זה ייבנו שני גשרים: גשר כפול של כביש 65 מעל נחל צלמון, באורך של כ-200 מטרים וגשר נוסף של כביש 807 מעל נחל צלמון באורך של כ-100 מטרים. מחלף קדרים – ישמש כניסה לקיבוץ קדרים מדרום לקיבוץ וכניסה מוסדרת למבקרים במתחם "קבר חבקוק" וקבר "רבנו בחיי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן