Skip to content

שלושת הישראלים שנפצעו קשה בפיגוע בבורגס הוטסו ארצה

מטוס נוסף של חיל האוויר המריא מבולגריה ועליו שלושה פצועים באורח קשה, המלווים בצוות רפואי בפיקודו של סגן קצין הרפואה הראשי. הפצועים יועברו להמשך טיפול בבתי החולים ברחבי הארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
משלחת הסיוע לבולגריה ומטוס ההרקולס שמטיס את הפצועים (צילום: דו"צ)
משלחת הסיוע לבולגריה ומטוס ההרקולס שמטיס את הפצועים (צילום: דו"צ)

מטוס נוסף של חיל-האוויר המריא היום (חמישי) אחר הצהריים מבולגריה ועליו שלושה פצועים באורח קשה, המלווים בצוות רפואי בפיקודו של סגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה דוקטור דודו דגן. המטוס המריא לאחר שבוצעה הערכת מצב רפואית, בה הובהר כי מצבם הרפואי של הפצועים מאפשר את הטסתם לישראל. המטוס צפוי לנחות בשעות הערב, והפצועים יועברו להמשך טיפול בבתי החולים ברחבי הארץ.

מוקדם יותר נחתו בישראל 33 פצועי הפיגוע, לאחר שהוטסו על ידי המשלחת הרפואית של צה"ל שיצאה לבולגריה הלילה. תא"ל ד"ר איציק קרייס, קצין הרפואה הראשי, התייחס היום למצבם של הפצועים ואמר כי "מצבם טוב משחשבנו, רובם פצועים קל ומיעוטם בינוני". לדבריו, "הפקודה של הרמטכ"ל היא לצאת מיידית ולהביא את הפצועים מהר ככל האפשר. אנחנו מתבססים על ציוד וכוח אדם זמין וקיים בצה"ל – לקחנו את יחידת 669 ואת המומחים הטובים ביותר לבצע הערכה ראשונית, אך מדובר במבצע מורכב". עוד הדגיש תא"ל קרייס, כי "נרשם שיתוף פעולה מצויין עם הבולגרים ועם גופי החירום שלהם".

המשלחת נחתה במדינה הבוקר והחלה בקליטת הפצועים, תוך שיתוף פעולה עם כוחות מד"א שכבר נמצאים במדינה. המשלחת מסוגלת להתמודד עם כל סוגי הפציעות וחברים בה אנשי רפואה, לוחמי 669 וחיילי פיקוד העורף.

המשלחת התמודדה עם כ-33 פצועים הנמצאים בבולגריה. שניים שנפצעו קשה בפיגוע, יועברו לסופיה בטיסה. סגן קצין הרפואה הראשי ציין היום כי האירוע איננו שונה מפצועי פיגועים בישראל וכי מרבית הפצועים נפגעו בעיקר מרסיסים. על פי ההערכות, המשלחת אמורה לסיים את פעילותה במדינה עד לשעות אחר הצהריים.

אמש הורה הרמטכ"ל גנץ לפיקוד העורף, לחיל האוויר ולחיל הרפואה להיערך להוצאת מטוס ובו צוות רפואי של חיל הרפואה, לטיפול ולהבאת נפגעי הפיגוע בבורגס שבבולגריה לישראל. הכוח הרפואי שיצא לזירת הפיגוע כולל רופאים מומחים בתחום הטראומה, אורתופדיה, טיפול נמרץ, כירורגיה, כוויות וילדים. מצה"ל נמסר כי ידאג לסיוע רפואי איכותי ככל הנדרש למען אזרחי ישראל, בכל עת ובכל מקום בארץ ובעולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן