Skip to content

תע"א חתמה על שני חוזים עם איטליה בשווי 932 מיליון דולר

התעשייה האווירית תספק לחיל האוויר האיטלקי שני מטוסי התראה מוקדמת ובקרה אווירית G-550 עיטם, ותייצר ותפתח לוויין תצפית עבור חברת"טלספציו". שתי העסקאות הן במסגרת רכישות הגומלין של איטליה לרכישת מטוסי האימון עבור חיל האוויר הישראלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יוסי וייס, מנכ"ל תע"א (צילום: התעשייה האווירית לישראל. תע"א/יח"צ)
שיתוף פעולה חשוב עם התעשייה האירופית. יוסי וייס, מנכ"ל תע"א (צילום: התעשייה האווירית לישראל)

אתמול חתמה התעשייה האווירית שני חוזים גדולים עם לקוחות באיטליה, בהיקף של 932 מיליון דולר. ההסכם הראשון והגדול הוא אספקת שני מטוסי התראה מוקדמת ובקרה אווירית מדגם G-550 עיטם, עבור חיל האוויר האיטלקי, כולל תחנות קרקע וחבילת תמיכה לוגיסטית בהיקף של 750 מיליון דולר, והסכם נוסף עם חברת "טלספציו" (Telespazio) לייצור ופיתוח לוויין תצפית, בתמורה ל-182 מיליון דולר.

שתי העסקאות הן במסגרת רכישות הגומלין של איטליה לרכישת 30 מטוסי אימון איטלקיים עבור חיל האוויר הישראלי. מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, היה אתמול בין החותמים באיטליה על שני החוזים בהיקף כספי של 932 מיליון דולר.

מטוס התראה עיטם

מערכת עיטם להתראה מוקדמת פותחה על ידי אלתא, על בסיס מטוס 550-G של חברת גולפסטרים ונחשבת למערכת פורצת דרך בתחום מטוסי ההתראה האוויריים. הפתרון המהפכני מסב מטוסי מנהלים למטוסי התראה אוויריים באמצעות התקנה על גבי המטוס של מערכות התרעה ובקרה אווירית, הכוללות אנטנות שונות, מערכות מכ"ם, מגוון רחב של מערכות תקשורת וכן מערכות מתקדמות להגנת המטוס. החיבור בין מערכות המכ"ם והמטוסים השונים אינו פשוט ומצריך מנגנונים מורכבים ביותר. טכנולוגיה זו נחשבת לטכנולוגיית-על, המאפשרת גילוי פלטפורמות אויב שונות ביעילות אולטימטיבית באוויר ומאפשרת יכולות יירוט מדויקות ומתקדמות ביותר.

מטוס ה-G550 (צילום: התעשייה האווירית לישראל. תע"א/יח"צ)
מטוס ההתראה G-550 עיטם (צילום: התעשייה האווירית לישראל)

הפלטפורמה האווירית מנוהלת על ידי צוות מפעילים של ששה אנשים בלבד, ואינה מצריכה הימצאותם של טכנאים על המטוס. מערכת השליטה והבקרה של ה-CAEW מכילה שש תחנות הפעלה, המאפשרות למערכת ה-CAEW לפעול כמערכת שו"ב עצמאית או ביחד עם מרכזי שליטה ובקרה אחרים.

מטוס המנהלים הסילוני גאלפסטרים G-550 הוא בעל ביצועים גבוהים, המאפשרים ל-CAEW לפעול בגובה עד 41,000 רגל, בטווח מירבי של 7,000 ק"מ, ובמשך זמן טיסה של יותר מעשר שעות.

לוויין תצפית

התעשייה האווירית תייצר לוויין צילום ברזולוציה גבוהה בשם OPTSAT-3000. לאחר בנייתו תהיה חברת "טלספציו",שתשמש קבלן-ראשי של משרד הביטחון האיטלקי, אחראית על הקמת תחנת בקרת הקרקע, שיגור הלוויין לחלל וביצוע עבודות התיפעול הראשוניות. לפי תנאי החוזה, הלוויין יימסר עד סוף 2015.

"איטליה היא מדינה חשובה באירופה ואנחנו גאים על הידוק היחסים עמה. מטוסי ההתראה ולוויין התצפית הם שני מוצרים אסטרטגיים בחברה. מעבר להיבט הכספי והתעסוקתי, העסקה טומנת בחובה שיתוף פעולה חשוב עם התעשייה האירופית", הסביר יוסי וייס, והודה לכל הגורמים המעורבים על תרומתם לביצוע העיסקה ובמיוחד למנכ"ל משרד הבטחון, אלוף (מיל') אודי שני, אשר הוביל אישית את המהלך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן