Skip to content

חששות מפני פיגועי טרור באולימפיאדה, לא רק נגד ישראל

ארגון אל קאידה מתכנן לפוצץ מטוס אמריקני לקראת האולימפיאדה. בישראל חוששים מפיגוע ראווה נגד ספורטאים ישראלים שישתתפו באולימפיאדת לונדון, שתיפתח בסוף השבוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פצצה בתחתונים
פצצה בתחתונים

ה"סנדיי טיימס" דיווח כבר בראשית החודש ממקורות מודיעין על חשיפת מזימה חדשה של ארגון הטרור האסלאמי לפוצץ מטוס נוסעים לקראת האולימפיאדה, שתיפתח בלונדון בסוף השבוע.

תא אל קאידה בתימן, זה ששלח בשנת 2009 מחבל עם חומר נפץ בתחתוניו לפוצץ מטוס נוסעים בדרכו מהולנד לארצות הברית, והיה אחראי למזימה דומה שנחשפה לפני פחות מחודשיים, הוא העומד מאחורי ניסיון הפיגוע הנוכחי.

על פי מקורות המודיעין, כוונת המחבלים היא לפגוע במטוס נוסעים אמריקני כלשהו בעתיד הקרוב. "מזימות טרור נרקחות כל הזמן בלי קשר לאולימפיאדה, מה שמייחד את המאמץ הנוכחי הוא רק הכוונה להוציא לפועל את הפיגוע בקרוב."

אולימפיאדת לונדון (צילום: Michael Pead ויקימדיה)
יעד לטרור? אולימפיאדת לונדון שתפתח ביום ששי השבוע (צילום: Michael Pead ויקימדיה)

ארגון אל קאידה גייס מתאסלם נורווגי, שאימץ את השם מוסלים אבו עבדורחמן, והוא מתאמן במחנה בתימן לבצע את המזימה.

עבדורחמן הוא כנראה בשנות השלושים לחייו ונחשב "נקי עור," היינו חסר עבר פלילי. הוא התאסלם בשנת 2008, הפך לקנאי ועבר לתימן כדי להשלים את הכשרתו כמפגע מתאבד.

ניסיון הפיגוע בחג המולד 2009 נכשל מאחר שהנפץ שהיה אמור להפעיל את מטען הנפץ שבתחתוני המחבל, התברר כלא תקין. המחבל, ניגרי ששמו עומר פארוק עבדולמוטאלב, מרצה מאסר עולם.

המחבל כפי שנתפס במצלמות האבטחה בשדה התעופה בבורגס
המחבל כפי שנתפס במצלמות האבטחה בשדה התעופה בבורגס

בשנת 2010 שלח אל קאידה מתימן מטעני חומר נפץ מוסתרים במחסניות דיו של מדפסות במטוס שהיה בדרכו לשיקאגו. המטענים התגלו ונוטרלו בדובאי.

ולפני חודשיים, מודיע של ה-CIA שחדר למעגל הפנימי של אל קאידה בתימן, התנדב להיות מפגע מתאבד ומסר לרשויות ארצות הברית את הגרסה החדישה ביותר של מטען התחתונים.

הבוקר דיווח השבועון "סנדיי טיימס", כי בישראל חוששים מפיגוע ראווה נגד ספורטאים ישראלים שישתתפו באולימפיאדת לונדון, שתיפתח בסוף השבוע. הפיגוע בבורגס, בו נרצחו נהג האוטובוס וחמישה ישראלים, ונפצעו עשרות, עלול להיות רק יריית הפתיחה. החשש הוא שארגוני הטרור ישתמשו במחבל בעל חזות אירופית לביצוע הפיגוע, כפי שאירע בבולגריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן