Skip to content

הממשלה אישרה: פיקוח על המזון המוגש או נמכר בבתי הספר

שר החעפ"י הצעת החוק ינוך בהתייעצות עם שר הבריאות יקבע תנאים והוראות בעניין ההרכב התזונתי של המזון שניתן לספק או למכור במוסדות החינוך. ספקי ומוכרי המזון יחויבו לפרסם את הרכב המזון ואת ערכו התזונתי. על מוכרי ומספקי מזון שלא יעמדו בתנאים יוטלו קנסות כספיים כבדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 הממשלה אישרה היום (א') את הצעת החוק של שר החינוך, גדעון סער, לפיקוח על איכות המזון הנמכר והמוגש בבתי הספר (במזנונים ובאמצעות מפעל ההזנה). החוק צפוי לעלות בכנסת לקריאה ראשונה השבוע.

על פי הצעת החוק, שר החינוך, בהתייעצות עם שר הבריאות, יקבע תנאים והוראות בעניין ההרכב התזונתי של המזון שניתן לספק או למכור במוסדות החינוך. ספקי ומוכרי המזון יחויבו לפרסם את הרכב המזון ואת ערכו התזונתי. על מוכרי ומספקי מזון שלא יעמדו בתנאים יוטלו קנסות כספיים: מכירה או אספקה של מזון לא על פי ההוראות תחויב בקנס כספי בסכום של 6,000 שקל. במקרה של הפרה מתמשכת יחויב המוכר או המספק בקנס של 3,000 שקל עבור כל יום של הפרה. אם לא יפרסם ספק או מוכר המזון את הרכב המזון וערכו התזונתי של המזון הנמכר או המסופק במוסד החינוכי, יוטל עליו קנס של 1,500 שקל.

לצורך יישום המהלך לפיקוח על איכות המזון במוסדות החינוך ימנה שר החינוך ממונה ומפקחים מטעם משרד החינוך. למפקחים תינתן הסמכות לערוך בדיקות במוסדות החינוך, לדרוש אספקה של כל מידע הרלוונטי לביצוע ההוראות וליטול דגימות מזון לצורך בדיקה במעבדה.

הצעת החוק הוגשה כחלק מהמהלכים שננקטו במסגרת "שנת אורח חיים בריא ופעיל" במערכת החינוך עליה הכריז שר החינוך. שר החינוך, גדעון סער: "הצעת החוק היא חלק מהמהלך הכולל לאורח חיים בריא ופעיל. לצערי, השמנת יתר היא תופעה שהופכת להיות יותר ויותר נפוצה בישראל, כמו בשאר העולם. החוק הנוכחי נועד להבטיח כי המזון הנמכר או המוגש לתלמידי ישראל בין כותלי המוסד החינוכי יהיה בריא ויעמוד בהמלצות המקצועיות" .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן