Skip to content

נציגי קיבוץ יקום ומאחז מגדל צדק זומנו לחקירה במשטרה

בתחילה לא חשב הקיבוץ לעשות דבר בנוגע למאחז. מנהל הנכסים של הקיבוץ: הקיבוץ על חבריו אוהד את המחאה החברתית ורואה אותה כצודקת. אולצנו להגיש את התלונה במשטרת נתניה על ידי מנהל מקרקעי ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאבק חומה ומגדל צובר תאוצה – אתמול זומן פעיל המחאה והעיתונאי אליק מאור, מיוזמי "מגדל צדק -עיר הבעדים", מאחז המחאה שהוקם בצומת יקום, לחקירה רשמית במשטרת נתניה. במהלך החקירה הוא עומת מול נציגי קיבוץ יקום, עידן חיטוביץ', מנהל הנכסים של הקיבוץ, ועידן שחם, רכז המשק,  שהגישו תלונה רשמית במשטרת העיר על הסגת גבול.

מגדל צדק (צילום: יקי צימרמן)
מגדל צדק (צילום: יקי צימרמן)

בתחילת החקירה אמרו חיטוביץ ושחם, שבתחילה לא חשב הקיבוץ לעשות דבר בנוגע למאחז. "הקיבוץ על חבריו אוהד את המחאה החברתית ורואה אותה כצודקת", אמר שחם והוסיף: "אולצנו להגיש את התלונה במשטרת נתניה על ידי מנהל מקרקעי ישראל. קיבלנו מכתבים נזעמים ואין סוף טלפונים כועסים מהמנהל".

"הגשנו תלונה רשמית", אמר חיטוביץ' והוסיף כי אין בכוונת הקיבוץ "להיות קבלן הפינוי של המנהל".

מאור הגיב בחקירה ואמר, כי על פי המסמכים אותם הגיש למשטרה, פיסת הקרקע עליה עומד המאחז נמצאת בבעלות קרן קיימת לישראל (קק"ל). המסמכים הם מסמכי רשם המקרקעין, שנמסרו לגד הרן, ראש הקואליציה החברתית ומיזמי הפרוייקט, במנהל המקרקעין.

הרן מסר הבוקר למגפון, כי עמדתו ועמדת פעילי המחאה היא כי "נושא הבעלות על הקרקע איננה ברורה וכי עד שתובהר, יוכלו  פעילי המחאה להגיב". עוד אמר: "אנחנו מתכוונים להישאר בינתיים כאן ונפעל בערוצים המשפטיים לפי הצורך והעניין". מאור אמר בחקירתו, כי "הוויכוח איננו בין מגדל צדק ליקום. אלא בין יקום למנהל".

בחקירה אמרו נציגי הקיבוץ כי יש בידיהם חוזה חכירה לדורות, אבל במנהל מתמהמהים שנים ארוכות לבצע את השינוי במרשם עצמו, זאת למרות פניות חוזרות ונשנות של הקיבוץ לממ"י (מנהל מקרקעי ישראל).

ממשטרת נתניה נמסר למאור, כי החומר כולו יועבר לידי יועצה המשפטי של המשטרה ובהתאם להחלטתו תינקט עמדת המשטרה. מאור הסביר כי איננו משפטן וביקש מהמשטרה להמתין מספר ימים לקבלת חוות דעת והשגות נוספות על ידי משפטנים ומומחים בנושא, מטעם המאהל. המשטרה נענתה לבקשה זו.

2 Comments

  1. יובל א
    27 ביולי 2012 @ 16:22

    מה זה: "אולצנו להגיש את התלונה במשטרת נתניה על ידי מנהל מקרקעי ישראל. קיבלנו מכתבים נזעמים ואין סוף טלפונים כועסים מהמנהל"?
    ככה מאלצים במדינת ישראל? מכתב נזעם וכמה טלפונים? פששש….

  2. אביבה
    27 ביולי 2012 @ 9:47

    הקיבוץ הוא זה היושב על דונמים עצומים השייכים לנו לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל ..יהודים בעיראק קנו את האדמות של קיבוץ יקום עוד בעיראק והמדינה לא מאפשרת להם לממש את האדמות ועכשיו ברוב חוצפתם הקיבוצניקים הגזלנים שהמדינה מוחקת את חובותיהם באים ודורשים מהם להתפנות ..עשרות משפחות מיקום יושבים על מאות ואלפי דונמים שלנו של כולנו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן