Skip to content

בולגריה וישראל יהדקו את שיתוף הפעולה בתחומי הביטחון והתיירות

נשיא בולגריה, פלבנלייב, הצהיר במסיבת עיתונאים משותפת עם שר התיירות מיסז'ניקוב, כי בשיחותיו עם נשיא ארה"ב וראש ממשלת בריטניה הודגש כי האחראים לפיגוע לא ייוותרו ללא עונש. "הרשויות הבולגריות משתפות פעולה באופן מלא הן עם מערך הביטחון האמריקני והן עם גורמי מודיעין אירופאים שחוקרים את הפיגוע ועוקבים אחר ההתראות המודיעיניות גם באירועי האולימפיאדה בלונדון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בולגריה וישראל יהדקו את שיתוף הפעולה האסטרטגי בתחומי הביטחון והתיירות. כך הכריזו שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ראש הממשלה הבולגרי בויקו בוריסוב ונשיא בולגריה, רוזן פלבנלייב, במסיבת עיתונאים משותפת בסופיה.

שר התיירות מיסז'ניקוב עם נשיא בולגריה רוזן פלבנלייב. "הידוק הקשרים האסטרטגיים". (צילום: דוברות משרד התיירות)
שר התיירות מיסז'ניקוב עם נשיא בולגריה רוזן פלבנלייב. "הידוק הקשרים האסטרטגיים". (צילום: דוברות משרד התיירות)

השר מיסז'ניקוב, אשר הגיע הבוקר לבורגס בראש משלחת בכירים בענף התיירות בישראל, הודה לנשיא ולראש הממשלה הבולגרים בשם ממשלת ישראל על הטיפול המסור והיעיל ועל הירתמות הממשלה הבולגרית בטיפול בנפגעים ולחקירת הפיגוע.

במהלך מסיבת עיתונאים ציין מיסז'ניקוב, כי אסור לטרוריסטים שניסו לחבל ביחסים בין המדינות להצליח בכוונתם הזדונית, והתשובה למעשה הטרור הנפשע היא הידוק הקשרים בכל התחומים. הנשיא הבולגרי פלבנלייב הצהיר, כי בשיחותיו עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון הודגש כי האחראים לפיגוע לא ייוותרו ללא עונש ויובאו לדין. לדברי הנשיא, הרשויות הבולגריות משתפות פעולה באופן מלא הן עם מערך הביטחון הלאומי האמריקני, ששותף לחקירה, והן עם גורמי מודיעין אירופאים שחוקרים את הפיגוע ועוקבים אחר ההתראות המודיעיניות גם באירועי האולימפיאדה בלונדון.

השר מיסז'ניקוב הוסיף, כי מעבר לאחראים הישירים על הפיגוע, אנשי החיזבאללה, יש למצות את הדין גם עם אחראית העל, איראן – מדינת טרור שמפגעת באמצעות זרועותיה הביצועיים ברחבי העולם.

במסגרת חיזוק הקשרים המדיניים והתיירותיים בין המדינות, בספטמבר 2012 יערכו ממשלות ישראל ובולגריה מפגש בירושלים וידונו בהמשך שיתוף הפעולה בין המדינות. בחודש אוקטובר יערוך נשיא בולגריה, רוזן פלבנלייב, ביקור ממלכתי בישראל.

במחצית הראשונה של 2012 נרשמה עלייה של 11% במספר התיירים שהגיעו מבולגריה לישראל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על פי נתוני משרד התיירות הבולגרי, בשנת 2011 ביקרו בבולגריה כמעט 139 אלף ישראלים. ב-2011 ביקרו בישראל יותר מ-8,000 תיירים מבולגריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן