Skip to content

ריבלין תוקף את הוועד האולימפי: עם טרור לא מתמודדים בהכחשה

המליאה עמדה דקת דומיה לציון זכרם של 11 הספורטאים, שנרצחו לפני ארבעים שנה בהתקפת טרור בכפר האולימפי. יו"ר הכנסת: החלטת הוועד האולימפי העולמי איננה מפתיעה. היא המשך טבעי לאותה החלטה מבישה, מפוחדת, שהתקבלה באולימפיאדת מינכן, אז בשנת 72', כי יש להמשיך למרות הטבח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"עם טרור לא מתמודדים בהכחשה". כך אמר יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין היום במליאת הכנסת. המליאה עמדה דקת דומיה לציון זכרם של 11 הספורטאים, שנרצחו לפני ארבעים שנה בהתקפת טרור. בני משפחות הספורטאים נכחו ביציע הכנסת, שעה שהיא ציינה את זכר יקיריהם.

ריבלין: "לא נשכח, ולא נשכיח את הטרור". (צילום: רפי מיכאלי)
ריבלין: "לא נשכח, ולא נשכיח את הטרור". (צילום: רפי מיכאלי)

"אתמול שמענו בצער רב, שגם אחרי הפיגוע בבולגריה, יש מי שחושב שעם טרור אפשר להתמודד בהכחשה", אמר יו"ר הכנסת. "יש מי שחושב, שציון זכרם של קרבנות הטרור עלול 'לקלקל את החגיגה', או עלול להרגיז מדינות התומכות בטרור. החלטת הוועד האולימפי העולמי, איננה מפתיעה. היא המשך טבעי לאותה החלטה מבישה, מפוחדת, שהתקבלה באולימפיאדת מינכן, אז בשנת 72', על ידי נשיא הוועד האולימפי העולמי, שקבע כי יש להמשיך את האולימפיאדה למרות הטבח, בנימוק שהמשחקים חייבים להימשך".

יו"ר הכנסת הוסיף ואמר: "עם טרור לא מתמודדים בהכחשה, אלא במאבק בלתי מתפשר. ובזיכרון – זיכרון מתמיד ומכאיב. אני זוכר זאת כמו היום, את אותם הרגעים בהם נודע לנו על השתלשלות האירועים במינכן. הכאב על רצח הספורטאים, על אדמת גרמניה, היה צורב שבעתיים. בקשותיה של ישראל להפסיק את האולימפיאדה נפלו על אוזניים ערלות".

בסיום דבריו אמר ריבלין: "לצערנו גם כיום, ארבעים שנה מאז, אזרחי ישראל עדיין מאוימים במדינות אחרות ומשמשים מטרה לטרור. בשם הכנסת אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים בבורגס ומאחל החלמה מהירה לפצועים. לא נשכח, ולא נשכיח את הטרור. רודפינו אז שילמו בדמם על מעשיהם. ורודפינו היום ישלמו את מחיר פשעיהם, בכל מקום בו הם מסתתרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן