Skip to content

הבט קדימה בזעם

קדימה היא בדיחה עלובה. בדיחה איומה. אלא שהבדיחה הזאת היא עלינו. החבורה הזאת מחליטה על המיסים שאנחנו משלמים, מצביעה על שלום ובעיקר על מלחמה; החבורה הזאת דנה את הורינו המזדקנים לחיים של עוני. זו לא בדיחה - זו הפקרות. זו הפרת אמונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראות את התמונות, לשמוע את הקולות לתהות: לצחוק או לבכות; לגחך או לרחם; האם מדובר בבדיחה רעה? בבדיחה אכזרית? היא בעיקר על חשבוננו. על חשבוני.

זה מצחיק עד דמעות. והדגש הפעם הוא על הדמעות. הדבר הזה, הייצור המאוס המכונה "קדימה", שובר את כל גבולות הז'אנר. אפשר לכתוב על החבורה הזאת במונחים מעליבים ("חבורת הזבל"?); אפשר להתייחס אליהם כאל חבורה של אנשים אומללים שאין להם שמץ של מודעות עצמית; אנשים שמישהו כיסה את כל המראות בבתים שלהם; אפשר כמובן גם לחשוב במונחים של פרנסה. כי בסך הכל, מי מאיתנו לא מכיר את מצוקות הפרנסה והתעסוקה של אנשים בני 40 עד 60. הפסדת מקום עבודה – לא תמצא אחר. אז כמו כולנו, הם נלחמים על מקום עבודתם. בנסיבות אחרות אפשר היה להעריך את זה.

הקבוצה העלובה הזאת מקבלת משכורת נאה, מכונית חדשה, דלקן, טלפונים ועיתונים

אבל אז אתה נזכר שהחבורה הזאת נכנסה לכנסת ישראל; סליחה: נבחרה לכנסת ישראל. עם 29 מנדטים; החבורה הזאת היתה המפלגה הכי גדולה בכנסת הנוכחית. החבורה הזאת היתה מפלגת השלטון עד לא מכבר.

קבוצת האנשים העלובה הזאת מקבלת משכורת נאה, מכונית חדשה, דלקן, טלפונים ועיתונים על חשבוננו, לשכות וחשבון הוצאות.

אתה מביט באנשים האלה ולא מצליח להבין: מאיפה הם צצו? מה זה אמור להביע? איך זה ייתכן?

העם דורש צדק חברתי (צייר: יונתן שתיל)
איך לעזאזל הוא חי עם עצמו (צייר: יונתן שתיל)

יושבים להם הפרשנים  ומתמוגגים. זו הפוליטיקה, הם אומרים. ואנחנו מתגלגלים מצחוק. כמה שזה מצחיק. מופז מצהיר שבית לא עוזבים. מופז בורח מהליכוד ונכנס לקדימה דרך החלון. מופז חובר לנתניהו באישון לילה. מופז עורק מנתניהו באמצע היום. צחי הנגבי עורך לליכוד ומחפש טרמפיסטים.  חיים רמון בוחש מבחוץ. ציפי לבני מרימה טלפונים. ועכשיו מופז מנסה לגרש את הבוגדים, דקה וחצי אחרי שהוא עשה את אותו הדבר בדיוק. לאן הוא יוליך את החרפה. איך לעזאזל הוא חי עם עצמו.

איזה צחוקים. אבי דואני. אריה ביבי. עתניאל שנלר. דליה איציק? קבלו את  י-ו-ל-יה / ש-מ-א-ל-ו-ב /  ב-ר-ק-ו-ב-י-ץ. מופע הבידור הכי טוב בעיר. המערכון הכי מצחיק אי פעם.

אבל אז נעצרתי פתאום. כמו נכנסתי לתוך קיר בטון. רבאק, הבדיחה הזאת היא עלי. הם חיים על חשבוננו. הם מחליטים על המיסים שאנחנו משלמים. הם מצביעים על שלום, ובעיקר על מלחמה. הם מגרשים זרים. הם לא מגייסים חרדים. הם, במו האצבעות שלהם, מחליטים על גורלי ועל גורל ילדיי. הם, באווילות הפושעת שלהם, גוזרים על הורינו המזדקנים חיים של עוני. חיים חסרי כבוד. ואנחנו הבאים בתור.

אי אפשר לצחוק יותר. אסור לקבל את זה יותר. הדמוקרטיה שלנו נהפכת לפארסה לנגד עינינו ממש. זו לא פוליטיקה: זו הפקרות. זו מעילה באמון. זו מרמה והפרת אמונים.

7 Comments

  1. גל
    25 ביולי 2012 @ 0:56

    כל השמאל הזה הפך פאתטי. איך רקדתם סביב עגל הזהב הזה כל עוד הוא נסוג ונתן שטחים (שבמצב לחימה הם בהחלט אסטרטגיים?!) אפילו מרצ, מפלגתי לשעבר, לא כזו מטומטמת. אבל בעצם גם הם הצביעו בעד האתרוגים, העיקר שתאוות הנסיגה מומשה. אז בסוף גם גורשתם מהעיר, גם קיבלתם 2 מלחמות בחצי קדנציה אחת, גם יורים עליכם (ועל כולנו), וגם כולם חושבים שאתם גלמים מוחלטים, מאותגרי מציאות.
    בחיי, אני מתחיל להצביע ליברמן. חבורת ליבני מפה, וביבי משם.. WTF?!

  2. טובה אבן חן
    25 ביולי 2012 @ 0:19

    הבעיה החמורה היא בשיטה ובפקידות. גם אם נשים שוב צדיק כמו בגין ז"ל,למשל, לא נוכל להתגבר על הפקידות, על המוסדות, על הוועדים הגדולים, הרשויות המקומיות, הרשויות למיניהן שבעיקר חולבות משרות ומצויות בתת תפוקה, השיטה, כבר אמרנו ?

  3. גילה חמצני
    24 ביולי 2012 @ 22:51

    הם לא עלובים ,אנחנו חברה עלובה המסכימה להכיל כל פעם מחדש עסקנים פוליטיים מהזן הנמוך ,המנהלים את חיינו וטובתם הפרטית לנגד עיניהם !בוז לנו שעדיין כולנו לא יצאנו לרחובות!עם קרנף אנחנו ומגיע לנו שמשטים בנו כל פעם מחדש,מגיע לנו נבחרי ציבור שכאלה,נבחרי ציבור או לא?

  4. דן
    24 ביולי 2012 @ 22:31

    הבדיחה הזאת על חשבוננו,אבל הם הכסף הקטן. ביבי וחבר מרעיו גם עולים יותר,הרבה יותר וגם הרבה פחות משעשעים

  5. זיו טרנר
    24 ביולי 2012 @ 22:13

    הם דנים אותנו לפנסיה מוקדמת מחוסר עבודה בעוני וחרפת רעב. לא את ההורים שלנו, אותנו.

  6. מיכאל קורודבה
    24 ביולי 2012 @ 21:17

    אסור שהדבר הזה יקרה שוב עם ילפיד או המפלגה שרמון מתכנן להקים. קולות המרכז חייבים ללכת לתנועה הירוקה. מפלגת המרכז היחידית שיש מאחוריה אידיאולגיה אמיתית, אנשי סביבה וחברה עם רקורוד ואין פוליטיקאים ישנים, עסקנים וגנרלים לשעבר.

  7. אוֹרי אמיתי
    24 ביולי 2012 @ 20:38

    מעילה, מרמה, הפרת אמונים. בדיוק.
    פני קדימה כפני השיטה, שצריכה ניעור יסודי מלמטה.
    זהו זמן דמוקרטיא ישירה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן