Skip to content

לימור לבנת: "לאמץ את דו"ח אדמונד לוי ולגנוז את דו"ח טליה ששון"

לימור לבנת בסיור בשומרון: "דו"ח אדמונד לוי הוא דוח חשוב פורץ דרך שאני מאמינה שצריך עכשיו להיות סולל דרך להסדרת יישובים ושכונות ביהודה ושומרון. הדו"ח של טליה ששון הוא דו"ח מוטה פוליטית שגרם עוול רב להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון״.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"דו"ח אדמונד לוי פורץ דרך. על ממשלת ישראל לאמץ את ממצאיו ולגנוז לתמיד את דו"ח טליה ששון". כך אומרת שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שסיירה היום עם צוות משרדה ביישובי המועצה האזורית שומרון.

ראש המועצה גרשון מסיקה הפתיע את השרה, כשהציג בפניה מתחם בגבעת שלם שבו מתכננת המועצה להקים את "מצפור בניו" להנצחת בן יוסף לבנת ז"ל – אחיינה של השרה שנרצח על ידי שוטרים פלסטינים במתחם קבר יוסף בשכם ומכונה בניו. "אין ראוי להנצחה מבן יוסף לבנת, שסייר וטייל בנופי השומרון ושנרצח ע"י מחבלי המשטרה הפלסטינית", אמר לה מסיקה.

לימור לבנת: "לאמץ את דו"ח אדמונד לוי". (צילום: שייקה רוזנפלד, מועצה איזורית שומרון)
לימור לבנת: "לאמץ את דו"ח אדמונד לוי". (צילום: שייקה רוזנפלד, מועצה איזורית שומרון)

המצפור אמור לקום למרגלות היישוב אלון מורה ולכלול תצפית לעבר שכם שתשמש את כוחות הביטחון. את הקמתו יזמה קבוצת חברים של בן יוסף ז"ל בסיוע המועצה האזורית שומרון ובשיתוף רשות הטבע והגנים. הפארק צפוי להתפרס על פני כ-1000 מ"ר ועלות הקמתו מוערכת בכ-600 אלף שקל.

השרה לבנת התרגשה מאוד בזמן שהתכניות להקמת הפארק הוצגו בפניה בנקודת התצפית: "ישר כוח גדול לכם, החברים של בניו, שיזמתם את הפרויקט ולראש המועצה גרשון מסיקה על העזרה והתמיכה הגדולה בפרויקט. זה נראה פרויקט  הנצחה מדהים שתואם את שמחת החיים של בניו ואופיו".

לאחר מכן קיימה השרה ישיבת עבודה ביצהר וערכה סיור ביישובים עץ אפרים ושערי תקווה.

לבנת, שיזמה את הקמת צוות המאחזים מול ראש הממשלה, התייחסה בביקורה לדו"ח אדמונד לוי: "זהו דוח חשוב, פורץ דרך, שאני מאמינה שצריך עכשיו להיות סולל דרך להסדרת יישובים ושכונות ביהודה ושומרון, שנטענו לגביהם בעבר טענות שונות, אף שתושביהם התיישבו בהם בשליחות הממשלות ומתוך אהבת ארץ ישראל. אני סבורה שעל ממשלת ישראל לאמץ את ממצאי הדו"ח של ועדת אדמונד לוי ולגנוז אחת ולתמיד את הדו"ח של טליה ששון, שהוא דו"ח מוטה פוליטית שגרם עוול רב להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן