Skip to content

בריינסגייט קיבלה את אישור ה- FDA לניסוי קליני במכשיר לטיפול בשבץ מוחי חסימתי

האישור של מינהל המזון והתרופות בארה"ב יאפשר לבריינסגייט להתחיל בגיוס חולים לניסוי הקליני במרכזים רפואיים בארה"ב. מדובר בניסוי מכשיר חשמלי לטיפול בשבץ מוחי חסימתי, בחלון זמן של עד 24 שעות אחרי אירוע השבץ. אחזקת אלרון, מקבוצת אי.די.בי., בבריינסגייט היא כ-30%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלרון מקבוצת אי.די.בי דיווחה היום לבורסה, כי חברת בריינסגייט קיבלה את אישור ה- FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לפרוטוקול הניסוי הקליני שאותו היא מבצעת. במסגרת הניסוי גויסו עד כה ברחבי העולם 176 חולים ב-57 מרכזים רפואיים וכעת יאפשר אישור ה-FDA יאפשר לבריינסגייט להתחיל בגיוס חולים לניסוי הקליני במרכזים רפואיים מובילים בארה"ב. החברה צופה לסיים את הניסוי הקליני במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2013.

גירוי חשמלי

בריינסגייט מפתחת מכשיר לטיפול בשבץ מוחי חסימתי, בחלון זמן של עד 24 שעות אחרי אירוע השבץ. הטיפולים הקיימים כיום, ובכללם טיפול תרופתי המכיל חלבון tPA, מאושרים לשימוש בחלון זמן מוגבל בלבד של 3 עד 4.5 שעות לאחר קרות האירוע. המכשיר פועל באמצעות גירוי חשמלי של מרכז עצבי קטן מאחורי חלל האף (ה-SPG) לשם הגברת זרימת הדם למוח על-ידי אלקטרודה זעירה.

בבריינסגייט הושקעו עד היום כ-70 מיליון דולר. על המשקיעים בחברה נמנים אלרון מקבוצת אי.די.בי, פיטנגו, Johnson and Johnson ו- Boston scientific. אחזקת אלרון בחברה עומדת כיום על כ-30%.

על פי ארגון הבריאות העולמי ההוצאה הישירה על טיפול בחולי שבץ עמדה בשנת 2010 על כ-73.7 מיליארד דולר. כ-15 מיליון איש לוקים בשבץ מוחי בעולם המערבי מידי שנה. השבץ המוחי החסימתי נחשב לסיבה העיקרית לנכות לטווח ארוך. רק כ-5% בלבד מנפגעי השבץ מקבלים כיום טיפול רפואי עקב חלון טיפולי מוגבל של כ-3 -4.5 שעות. המכשיר אותו מפתחת בריינסגייט כאמור מיועד לטיפול בשבץ מוחי חסימתי בחלון זמן של עד 24 שעות אחרי אירוע השבץ.

אלרון מקבוצת אי.די.בי הנה חברת השקעות המתמחה בהשקעות טכנולוגיה. במהלך חמש השנים האחרונות השקיעה אלרון למעלה מ-150 מיליון דולר בתחום המכשור הרפואי. בין אחזקות אלרון נמצאות GIVEN IMAGING , POCARED DIAGNOSTICS, המפתחת מערכת חדשנית לאבחון מהיר ואוטומטי של מחלות זיהומיות באמצעות טכנולוגיה אופטית, BRAINSGATE , המפתחת מכשיר לטיפול בשבץ מוחי חסימתי, KYMA, המפתחת מכשיר זעיר לניטור רציף מרחוק של חולי אי ספיקת לב כרוניים ו-SMARTWAVE , המפתחת מכשיר דפיברילטור מזערי המושתל תת עורי לטיפול בפרפור עליות (Atrial Fibrillation).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן