Skip to content

שישי-שבת באולימפיאדה: שיא עולם סיני, בלי מדליות לבריטים

אחרי טקס פתיחה שהוגדר כהצלחה (כמעט) גורפת, התחילו המשחקים בלונדון באופן מלא ורשמי. אז מה היה לנו עד עכשיו, ומה מצפה לנו היום?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התחרויות: סוף השבוע האחרון היה בסימן שחייה. ראשית, ניצח כצפוי ראיין לוכטה בגמר משחה ה-400 מ' מעורב. מה שלא הייתה צפוייה, לעומת זאת, היא נפילתו של מייקל פלפס, זוכה 8 המדליות מבייג'ינג. פלפס סיים את המשחה במקום הרביעי, אפילו לא על הפודיום. אבל עם כל הכבוד לקרב האמריקאים, יום התחרויות הראשון היה שייך למישהי אחרת לחלוטין. יה שי וון, שחיינית סינית, שברה את שיא העולם ב-400 מ' מעורב בשנייה שלמה, והיא רק בת 16, זאת אחרי סיום משחה עוצמתי שהדהים את הצופים ברחבי העולם. סך הכל, מובילה סין את דירוג המדליות בסיום יומה הראשון של התחרות, כשמאחוריה ארה"ב ואיטליה. בריטניה, אגב, עדיין ללא מדליות, אחרי שהתקוות הגדולות שלה אכזבו ברגע האמת. רוכב האופניים מארק קאבנדיש איכזב במירוץ הכביש, בו זכה אלכסנדר וינוקורוב מקזאחסטאן, והשחיינית חנה מיילי סיימה רק במקום החמישי בגמר משחה ה-400 מעורב.

יה שי וון בדרך לשיא העולם. מדהים (Chuck Myers/MCT via Getty Images)

מחוץ לתחרויות: אי אפשר שלא להזכיר את טקס הפתיחה. הטקס, בו הושקעו רק כ-42 מיליון דולר (ביחס ליותר מ-400 מיליון בבייג'ינג), הוכיח את עצמו כהצלחה מסחררת. מנהלו האמנותי של הטקס היה דני בויל, במאי מוערך וזוכה אוסקר, שנקרא לדגל על מנת ליצור אקסטרווגנזה קולנועית בתקציב יחסית מוגבל, עשה בדיוק את זה. לשם כך גוייסו ג'יימס בונד, הלא הוא דניאל קרייג, מלכת אנגליה, הארקטיק מאנקיז, פול מקארטני, קנת' בראנה ועוד שלל כוכבים מתעשיית הבידור הבריטית, ורבים מתושבי הממלכה הודו שהם גאים להיות בריטיים, ושהטקס מייצג אותם נאמנה. אך לא כולם. איידן ברלי, חבר פרלמנט שמרן, השתמש בחשבון הטוויטר שלו כדי לכתוב את מחשבותיו: לדעתו, הטקס היה "שמאלני" ו"רב-תרבותי" מדי. ראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, חבר גם הוא במפלגה השמרנית, אמר בתגובה שאלו "שטויות", ושכבר מתחילת הטקס זלגו מעיניו "דמעות חמות של פטריוטיות".

זיקוקים בטקס הפתיחה (Photo by Oli Scarff/Getty Images)

מעבר לכך, הושמעה ביקורת רבה בממלכה על כך שברבים מהאיצטדיונים האולימפיים ישנם מושבים ריקים. לאחר בדיקה של הוועדה המארגנת, נתגלתה התמונה: ברי המזל שקיבלו את כרטיסי הספונסרים של התחרויות פשוט לא מגיעים. חשוב לציין שלפני התחרויות עלו טרוניות רבות מכיוונם של תושבי הממלכה לגבי חוסר הזמינות של הכרטיסים לציבור הרחב, טענות שנתקלו בביטול מצד הוועדה המארגנת של התחרויות, בראשות הלורד סבסטיאן קו. אותה וועדה בדיוק הבטיחה למצוא פתרונות, כדי לדאוג שהחללים הריקים ביציעי האולימפיאדה יתמלאו. נחכה ונראה.

הזווית הישראלית: מבחינת המתחרים שלנו בלונדון, השבת הייתה בסימן שם אחד: אלכס שטילוב. לאחר תצוגות מרשימות, עלה המתעמל לשני גמרים, לא פחות, וימשיך להיות אחת התקוות הגדולות שלנו למדליה. בנוסף, הודח טומי ארשנסקי בשמינית גמר טורניר הג'ודו, אך הראה יכולת טובה וניצוצות של פוטנציאל לעתיד, שהרי הוא רק בן 20. יש לציין גם את גל נבו, שפספס בשני מקומות את משחה הגמר ב-400 מעורב.

מה הלאה: היום (ראשון) ייערכו מספר מקצי גמר. בבריכה, ייצאו לדרך הגמרים ב-100 מ' פרפר לנשים, ו-100 מ' חזה לגברים. בג'ודו ייערך היום הגמר למשקל של עד 56 ק"ג. מהזווית הישראלית, היום נכנסת לתחרויות שחר פאר, במשחק קשה בווימבלדון מול מאריה שראפובה, יריבה אותה היא מעולם לא ניצחה. בנוסף, השחיין נמרוד שפירא בר-אור יתחרה ב-200 מ' חופשי, והמתעמלת מאריה מקסיוטה תנסה להפתיע ולהגיע לגמר הקרב-רב לנשים. שיהיה בהצלחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן