Skip to content

ועדת הכלכלה אישרה תיקונים לתקנות הטיס המטפלות במכוני ההסמכה וההכשרה של טכנאים

ח"כ וקנין דרש שמכונים שיצטרכו בעקבות התיקון לקבל רישיון מחדש, לא ישלמו אגרה פעמיים באותה שנה. תהיה הפרדה בין מכון ההסמכה ממכון הבדק. נקבעו בתקנות הסדרים לגבי אחזקה עצמית של כלי טיס שנבנה על ידי חובבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום תיקונים לתקנות הטיס, המסדירות את הרישיונות לעובדי הטיס וכן את אגרות הרישום, הרישוי והתיעוד. התקנות שאושרו היום מטפלות במכוני ההסמכה וההכשרה של טכנאים.

הוועדה דנה גם בנושא אגרות הרישוי החדשות. ח"כ יצחק וקנין, שעמד בראש הישיבה והוביל את תיקון חוק הטיס, דרש למנוע מצב שבו מכוני בדק ישלמו אגרת רישוי פעמיים בשנה, מאחר שנאלצו להחליף רישיון שעדיין בתוקף בעקבות התיקון. ח"כ וקנין ציין, כי מדובר בסכומים גבוהים של עשרות ומאות אלפי שקלים ואמר: "לא יעלה על הדעת שבתקופה בה הרישיון בתוקף, במשך שנה, המכונים יצטרכו לשלם פעמיים".

רישיון טכנאים מרת"א

היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית (רת"א), עו"ד רננה שחר, הסבירה כי כיום מכוני ההסמכה רשאים להסמיך טכנאים עם רישיון מוגבל – כזה המאפשר להם לעבוד רק במכון הבדק שבו עברו את ההסמכה ולא במכון אחר. המכונים יוכלו להסמיך רק טכנאים שיקבלו מרת"א רישיון מלא ויוכלו לעבוד בכל מכון בדק. כמו הן נקבעו בתקנות הסדרים לגבי אחזקה עצמית של כלי טיס שנבנה על ידי חובבים.

באשר לדרישת ח"כ וקנין שלא לגבות תשלום אגרה פעמיים עבור אותה שנת רישיון אמרה עו"ד שחר כי רת"א תעמוד בדרישה ותביא לוועדה תיקון נוסף לתקנות שיסדיר את הנושא.

ראש אגף ביקורת ואבטחת איכות באל על, דוד בן ארי, ציין כי כיום יש זיקה מלאה בין מכון בדק למכון הסמכה והתקנות יובילו לכך להפרדה בין המכונים. סגן היועצת המשפטית של רת"א, עו"ד אבישי פדהצור, אישר, כי כיום לא ניתן להפריד את מכון ההסמכה ממכון הבדק ובעתיד אפשר יהיה לעשות זאת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן