Skip to content

הרמטכ"ל הדיח מג"ד תותחנים בעקבות התאונה הקטלנית בגולן

המג"ד הודח בהוראת גנץ לאחר שקיבל את המלצות אלוף פיקוד צפון. בבדיקת התאונה התגלו כשלים פיקודיים ומנהיגותיים בתפקוד המג"ד. הרמטכ"ל ציין כי אינו קושר באופן ישיר את התאונה לכשלים אלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרמטכ"ל בני גנץ קיבל אתמול (חמישי) את המלצת מפקד פיקוד הצפון, האלוף יאיר גולן והחליט להדיח מתפקידו את מפקד גדוד "רעם" בחיל התותחנים,  סא"ל לירן. המג"ד הודח בעקבות שרשרת של כשלים פיקודיים ומנהיגותיים, בין היתר, גם בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בראשית חודש יוני האחרון, במהלכה נהרג לוחם צה"ל, רב"ט דור ג'אן.

בהחלטת הרמטכ"ל נטען, כי הוא "לא מוצא קשר ישיר בין התאונה בה נהרג רב"ט ג'אן ז"ל לכשליו הפיקודיים של המג"ד, אך אירוע מצער זה חשף כשלים פיקודיים ומנהיגותיים כאלה ואחרים".

פצועי התאונה מפונים במסוק לרמב"ם (צילום: דו"צ)
לא נמצא קשר ישיר. פצועי התאונה מפונים במסוק לרמב"ם (צילום: דו"צ)

טוראי דור ג'אן מראשון לציון, חייל פלוגת מסלול של הגדוד, יצא לפני כחודשיים לסיור על גדר המערכת בגבול ישראל-סוריה בדרום רמת הגולן. הג'יפ סטה מהכביש, התהפך – וכתוצאה מכך נלכד ג'אן מתחת לג'יפ, חייל נוסף נפגע באורח קשה ושני חיילים אחרים נפגעו באורח קל.

צוות חקירה בפיקוד הצפון, שהוקם בעקבות התאונה, בדק את התנהלות המג"ד סא"ל לירן ואת המשמעת בגדודו ומצא ליקויים בתפקודו של המג"ד ובהנחיות שהעביר לפיקודיו. הצוות מצא כשלים נוספים בפעילות הגדוד. ממצאי הבדיקה הועברו לאלוף הפיקוד והוא העביר המלצתו לרמטכ"ל. דובר צה"ל מסר, כי המשך שירותו של המג"ד יבחן בהמשך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן