Skip to content

הצבא הסורי פרס סוללות טילים חדשות בגבול לבנון

על פי דיווחי כלי תקשורת ערביים, הצבא הסורי קידם סוללות של טילי קרקע-אוויר "בהיקף חסר תקדים" לכיוון הגבול. נתניהו הזהיר השבוע, כי ישראל לא תהסס לתקוף מתקנים כימיים סוריים אם אסד יעביר נשק כימי וטילים לידי החיזבאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צבא סוריה קידם השבוע סוללות טילי קרקע-אוויר חדשות לקרבת הגבול עם לבנון באזור הישובים: סהל, יאבוס ומשאריף א-טפיל. כך פרסם עיתון אל-אחבר (החדשות), היוצא בלבנון. לפי העיתון, המקורב לארגון החיזבאללה, נמסר לו על ידי גורם ביטחוני סורי, כי הסורים בהוראת אסד תגברו את הגבול בהיקף חסר תקדים.

כלי תקשורת נוספים עוסקים בסוגיה הזו מיום ו' בבוקר. העיתון א-שרק אל-אווסט, היוצא לאור בלונדון, טוען כי "גורם צבאי לבנוני ניסה להרגיע ואמר שאין מידע ודאי בדבר פרישת סוללות טילי קרקע-אוויר בקרבת הגבול הלבנוני". לדברי העיתון, הגורם טען כי הצבא הסורי תגבר נוכחות למניעת זליגת חמושים מלבנון לסוריה. יצוין כי הזזת הטילים באה לאחר דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהזהיר כי ישראל לא תהסס לתקוף מתקנים כימיים בסוריה אם אסד יעביר נשק כימי וטילים לידי החיזבאללה. גם שר הביטחון, אהוד ברק, הבהיר השבוע, כי ישראל תשקול פעולה צבאית.

תצוגת טילים בתרגיל של הצבא הסורי (מקור: הטלוויזיה הסורית)
תצוגת טילים בתרגיל של הצבא הסורי (מקור: הטלוויזיה הסורית)

רוסיה ממשיכה לגבות את משטר אסד ושלחה שלוש נחתות לנמל טרטוס, כשעל כל אחת מהן מוצבים כ-120 חיילים. יצוין כי רוסיה מחזיקה בנמל זה כוח צבאי רוסי, שמונה עד 100 חיילים. רוסיה הודיעה, כי הנחתות ישובו לנמל "נובורוסיסק" לאחר שהייה של מספר ימים בנמל הסורי. מקור במטכ"ל הרוסי סיפר לסוכנויות הידיעות, שהספינות צפויות להגיע לטרטוס עד סוף השבוע. המקור לא פירט מה מטרת המשימה, אך באחרונה הכינה רוסיה את כוחותיה הימיים למקרה שתיאלץ לפנות את אנשי הצי שלה מסוריה.

בתוך כך דיווחה רשת אל ג'זירה, כי שני בכירים צבאיים ערקו לשורות המורדים. הראשון הוא עמיד (תא"ל) מוסטפא נאסר, סגן מפקד המודיעין האווירי בדיר אזור, השני הוא עמיד (תא"ל) אחמד טלאס, ששימש כקצין בכיר במשרד הפנים הסורי. טלאס, כך נודע, היה אחראי על חוזים שנוגעים לאמצעי לחימה במשרד הפנים ולפיכך הוא מחזיק בידיו מידע איכותי רב על משרד הפנים. בנוסף לכך דיווחו המורדים, כי מוחמד חאג' עלי, ממנהלת מכללת ההגנה באקדמיה הצבאית הסורית, ערק משורות הצבא הסורי ועבר לירדן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן