Skip to content

ששה קטינים, שהסתננו לישראל, ברחו ממתקן משמורת של השב"ס

השישה שהו במתקן כליאה בחדרה, שברו סורג בתא וטיפסו על הגג ומשם קפצו אל החופש. שניים מהם נלכדו. השב"ס הובך והחליט לסגור את המתקן ולהעביר את השוהים בו לכלא גבעון לנוער עברייני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שישה קטינים בגילאי 14 עד 18, שוהים לא חוקיים מאפריקה, ששהו במתקן כליאה של השב"ס בחדרה, נמלטו אתמול (שישי) אחר הצהריים מהמתקן. במהלך החיפושים אחריהם הצליחה המשטרה ללכוד שניים מהם. ארבעת הנותרים עדיין מסתתרים. בעקבות הבריחה הזו, החליטו בשב"ס לסגור את מתקן הכליאה המצוי בחדרה סמוך לתחנת המשטרה המקומית, ולהעביר את הנערים השוהים בו לכלא גבעון ברמלה.

הקטינים הצליחו לשבור סורג בתאם, לטפס על גג המבנה ומשם לקפוץ אל החופש. אחד מהשישה נלכד בסמיכות למתקן ואת השני לכדו השוטרים בחדרה. מדובר בנערים שנכנסו ארצה ללא בן משפחה נוסף או עם בגיר.

בעבר שימש המתקן לכליאת נשים, במיוחד מחבר העמים, ששהו בישראל שלא כחוק. ייעודו של המתקן שונה בהתאם לצרכים וכעת הוא מכיל כשבעים נערים השוהים ללא היתר בארץ. המתקן הוא בבניין בן שתי קומות ויש בו חצר גדולה, המוקפת בגדר. בשער הכניסה מוצב שומר.

חקירת המקרה נמשכת בשעות אלו ועדיין לא ברור אם הנערים ביצעו "מעשה שובבות" ספונטני או שתכננו היטב את הבריחה מראש. הסיבה לסגירת המתקן, לפי השב"ס, היא העדר יכולת לאבטח היטב את המתקן. בכלא גבעון לנערים ברמלה, לעומת זאת, קיימת אבטחה ושמירה קפדניות. עם זאת, יש לזכור כי אלו אינם עבריינים. עד כה הם הופנו שוהים קטינים לכפר הנוער בניצנה, אבל עקב מחסור במקום, הופנו הנערים למתקן זה. לשב"ס אולי נחסכת מבוכה, אך העברת הנערים לכלא גבעון, המיועד לנוער עברייני, אינה פתרון ראוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן