Skip to content

נהג משאית שובת רעב ותובע מההוצל"פ להחזיר את רישיון הנהיגה

הנהג, שצבר חובות בהוצאה לפועל, התבשר לפני כשנתיים כי רישיונו נמנע ממנו בגלל חובותיו. הוא הפסיק לעבוד והדרדר לעוני מוחלט. שמונה ימים הוא שובת רעב ומצבו בכי רע. הנהג: "שמונה ימים אני כאן על הספסל ליד בית המשפט. השופטים והפקידים אפילו לא הושיטו לי כוס מים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נהג משאית, שרישיונו נלקח בצו בית המשפט לאחר שלא עמד בהסדר תשלומי ההוצאה לפועל, שובת רעב זה שמונה ימים ליד לשכת ההוצאה לפועל בתל אביב. על פי עדויות חבריו, מצבו הבריאותי מתדרדר.

הלל קניגסברג (45), גרוש ואב לשנים, צבר במהלך השנים חובות שהצטברו בהוצאה לפועל. קינגסברג, נהג משאית במקצועו, לא הצליח לעמוד בהסדר תשלומים שקבע לו רשם ההוצאה לפועל. לפני כשנתיים לא חודש רישיון הנהיגה שלו בהוראת ההוצל"פ. מצבו הדרדר. הוא הפסיק לעבוד וניסה להתפרנס בדרכים חלופיות. כל פניותיו ללשכת ההוצאה לפועל לאפשר לו לקבל חזרה את רישיון הנהיגה עלו בתוהו.

הלל קניגסברג שובת רעב (צילום: ציפי מנשה)
אם לא אשב כאן, אמות מרעב ברחוב. הלל קניגסברג שובת רעב (צילום: ציפי מנשה)

"הגעתי למצב בו אכלתי שאריות מזון שהושלכו לפח ממסעדה ליד ביתי. העדפתי לאכול מפח הזבל ולא לגנוב", הוא אומר. לדבריו, החל מהיום, הוא יהפך לחסר דיור היות שעל פי ההסכם שלו עם בעל הדירה השכורה בה התגורר, עליו לפנותה היום. "אין לי שום טענות לבעלי הדירה בה גרתי. לא רק שצברתי חוב כספי כלפיו, הוא עוד היה מסיע לי מעת לעת בסכומי  כסף קטנים. לכן הודעתי לו שאני אפנה את הדירה כי לצערי לא אוכל לשלם עבורה", כך סיפר.

טפסי ההוצאה לפועל (צילום: אליק מאור)
טפסי ההוצאה לפועל (צילום: אליק מאור)

במקום בו קניגסברג שובת רעב, התאגדו פעילי מחאה והחלו להחתים עוברים ושבים על עצומה הקוראת ללשכת ההוצאה לפועל להחזיר לידיו את רישיון הנהיגה שלו. לשאלת "מגפון", מדוע לא יפסיק את שביתת הרעב וישמור על חייו ענה: "נניח שאפסיק ואלך. שם אמות מרעב ומחולי ואיש לא ידע וישים לב. כאן אני נמצא מול עיני בית המשפט, שידע למה הוא גרם וגורם".

בינתיים חברים מנסים לאוששו באמצעות מים עם מלחים. אחד מחבריו פנה הבוקר בקריאה בדף הפייסבוק וקרא לנסות לשכנעו להתפנות לבית חולים. "הלל נחלש מאוד ולדעתי מצבו רע", הוא כתב, "נסו לשכנע אותו להתפנות לבית חולים". "אני כאן כבר שמונה ימים", מספר הלל, "ואיש מאנשי בית המשפט לא הושיט לי אפילו כוס מים. לעומת זאת אנשי המשמר של בית המשפט מנסים לצמצם את נוכחותי כל יום בתירוצים שונים".

– אתה מבין שאתה גווע?

"כן. ראש ההוצאה לפועל חרץ את דיני. ככה נוח להם".

חבריו מחתימים על עצומה להחזיר לו את הרישיון ומנסים לשכנעו להפסיק לשבות. הלל - שני משמאל (צילום: אליק מאור)
חברים מחתימים על עצומה להחזיר לו את הרישיון ומנסים לשכנעו להפסיק לשבות. הלל - שני משמאל (צילום: אליק מאור)

באילת, מול הכניסה לשדה התעופה,  פתח שובת רעב נוסף בשביתת רעב. משה אלחייק (67) טוען כי הגיע לסף רעב ועוני ואינו מסוגל להתמודד עם חובותיו כשהוא חי מאלפיים שקלים, אותם הוא מקבל מהביטוח הלאומי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן