Skip to content

הנשיא פרס יוצא מחר ליוון לביקור ממלכתי

במסגרת הביקור יקיים פרס סדרת פגישות מדיניות עם כל צמרת השלטון וראשי המפלגות בממשל היווני החדש. הנשיא צפוי לדון עם מארחיו בשינויים הדרמטיים שהתרחשו לאחרונה במזרח התיכון, באיום האיראני ובניסיונות המשטר בטהרן לחזק את אירגוני הטרור ולייצר נשק גרעיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס ייצא  מחר, לביקור ממלכתי ביוון בהזמנת עמיתו, נשיא יוון, קארולוס פאפוליאס.

הממשל היווני החדש, בראשותו של ראש הממשלה היווני, ביקש להזמין את הנשיא פרס לביקור שנועד להעמיק את היחסים האסטרטגיים בין המדינות ולהרחיב את שיתופי הפעולה בשורה של תחומים מרכזיים ובראשם המדיניים, הביטחוניים והכלכליים.

 במסגרת הביקור יקיים הנשיא פרס סדרת  פגישות מדיניות עם צמרת השלטון הכוללת את הנשיא פפוליאס; את ראש-ממשלת יוון הנכנס, אנטוניס סאמאראס; יו"ר הפרלמנט, אוואנגלוס ממראקיס וראשי המפלגות בממשל היווני החדש. הנשיא צפוי לדון עם מארחיו בשינויים הדרמטיים שהתרחשו לאחרונה במזרח התיכון, באיום האיראני ובניסיונות המשטר בטהרן לחזק את אירגוני הטרור ולייצר נשק גרעיני להשמדה המונית.

 אל הנשיא תצטרף בביקורו שרת החקלאות, אורית נוקד שתקיים פגישות עם עמיתיה ביוון אשר ביקשו להרחיב את שיתופי הפעולה בתחומי החקלאות והכלכלה עם ישראל.

הנשיא פרס יתקבל ביוון בטקס קבלת פנים ממלכתי בארמון הנשיאות  ולאחריו יקיימו הנשיאים פגישת עבודה מדינית ויישאו הצהרות משותפות לתקשורת המקומית והבינלאומית . כמו כן, ישתתף נשיא המדינה בארוחת ערב ממלכתית באירוח נשיא יוון בהשתתפות צמרת השלטון היווני כולל אנשי עסקים בכירים הפועלים מול גורמי כלכלה בישראל. ראש הממשלה היווני יערוך לנשיא המדינה פגישה מדינית במסגרת ארוחת צהריים עם שרים בכירים בממשלה והנשיא צפוי להיות אורח הכבוד של הפרלמנט.

הנשיא יערוך אירוע חגיגי לעשרות נציגי הקהילה היהודית ביוון והוא צפוי גם לנצל את שהותו במדינה לסבב ראיונות לתקשורת היוונית. יצויין כי היוונים יוצאים מגדרם לטובת הצלחת הביקור ושר התרבות היווני, קונסטנטינוס אוואנטיפולוס, אף ביקש לארח את הנשיא במוזיאון האקרופוליס כדי לחשוף בפניו את אחד ממרכזי התיירות החשובים ביוון ובעולם כולו ויקרא במעמד זה לתיירים ישראלים לבקר ביוון. יצויין כי בשנתיים האחרונות, התהדקו היחסים בין ישראל ליוון.

 עבור הנשיא פרס הביקור ביוון מהווה סגירת מעגל אישית ומרגשת. אביו של הנשיא פרס, יצחק פרסקי, מצא מסתור מפני הנאצים במנזר יווני בו שהה כשנה. מאוחר יותר נתפש אביו ע"י הנאצים ונשלח למחנה מעצר ליד אושוויץ. הנשיא ינצל את ההזדמנות על מנת להודות לעם היווני על הצלת אביו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן