Skip to content

A TRADE משיקה אפיק השקעה חדש – ETF

אפשר לסחור ב-ETF- Exchange Traded Fund באמצעות חוזים צמודים. המסחר באמצעות כלי זה מאפשר ללקוח לסחור על פי הערכת שווי מוצר ההשקעה בזמן נתון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת A TRADE, מקבוצת AVA הבינלאומית, מרחיבה את פעילותה ומשיקה אפיק השקעה חדש, אשר יצטרף לעשרות המוצרים הקיימים במערכות החברה. המוצר- ETF- Exchange Traded Fund, אשר מזוהה לצד תעודות הסל, מאפשר ללקוחות להרוויח מתשואה שמניבה אסופת נכסי בסיס מוגדרת מראש. כך לדוגמא ניתן לעקוב אחר מגזרים שלמים, כגון המגזר הרפואי, מגזר הנדל"ן וכו', ולהרוויח מהתנודות בהם.

ה-ETF הוא למעשה קרן נאמנות סחירה שעוקבת אחר מדד, סחורות או סל נכסים ממגזרים שונים ומתנהגת באופן דומה לדרך שבה נסחרת מניה. מאחר והיא נסחרת באופן דומה, היא אינה מחוייבת לעקוב בקביעות אחר מחיר המדד או סל הנכסים נכון לאותו רגע נתון, אלא לבצע הערכה שלו ולהציג נתון משוער של שווי הנכסים בקרן.

תעודות סל ו-ETF

רבים נוטים להתבלבל בין תעודות סל לבין ETF, כאשר ההבדלים ביניהם קטנים לרוב והם באים לידי ביטוי בעיקר באופן שבו מורכב המוצר, המעקב שלו אחר מחיר המדד או סל הנכסים, רמת הסחירות, הנזילות שלו ועוד. ההבדל העיקרי בין תעודת סל ו- ETF הוא שה-ETF חייב להחזיק בנכס הבסיס אחריו הוא עוקב, תעודת סל העוקבת אחר מדד מסוים לא חייבת להחזיק בנכס הבסיס ולרוב מגדרת את עצמה בעזרת מסחר בנגזרים על אותו מדד.

מסחר ב- ETF באמצעות חוזים צמודים (CFD)

מעבר ליתרונות הרבים שיש למוצר זה, ב-ATRADE אפשר לסחור ב- ETF באמצעות חוזים צמודים CFD (contracts for difference). המסחר באמצעות כלי זה מאפשר ללקוח לסחור על פי הערכת שווי מוצר ההשקעה בזמן נתון. מאחר והרווח ממנו נקבע בין היתר מההפרש בין שער הקניה והמכירה של אותו מוצר, ניתן ליהנות מפוטנציאל רווח בעת ירידות בשוק, כשם שלקוח ירוויח בעת עליה. יתרונו הגדול של כלי זה, הוא באפשרות הניתנת לסוחר למנף את השקעתו וליהנות מפוטנציאל רווח גדול יותר בסכום השקעה נמוך יחסית.

"אנו מרחיבים את סל המוצרים של החברה לטובת הלקוחות ומהיום מציעים גם מסחר ב-ETF, מנתונים שלנו מתברר, כי יש ביקוש רב למוצר מסוג זה בשוק. ה-ETF, אשר נחשב למוצר השקעה פופולארי בקרב משקיעים בעולם, טומן בחובו כמה יתרונות משמעותיים, בהם גיוון הנכסים הכלולים בו ופיזור הסיכונים ביניהם, תשלום עמלות נמוכות ביחס למוצרי השקעה אחרים", מסביר אורן אלדד, מנכ"ל A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן