Skip to content

עוד תואר לתל אביב: מהערים ההדוניסטיות הטובות לביקור

אתר האינטרנט של מדריך הטיולים הנודע לונלי פלאנט מדרג את תל אביב בין עשרת הערים המובילות בשתי קטגוריות: עשרת הערים ההדוניסטיות הטובות ביותר לביקור ועשרת ערי המסיבות הטובות ביותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תל אביב בלילה. עיר הדוניסטית וקולית כאחד. (צילום: ציפי מנשה)
תל אביב בלילה. עיר הדוניסטית וקולית כאחד. (צילום: ציפי מנשה)

בכתבה שפורסמה לאחרונה באתר הטיולים Lonely Planet תחת הכותרת "עשרת הערים ההדוניסטיות הטובות ביותר לביקור", מככבת תל אביב לצד ברלין, לאס וגאס, איביזה, בואנוס איירס, הוואנה, ליסבון, מונטריאול, איסטנבול ובודפשט.

בנימוקי המדריך לבחירה נכתב ש:"אם ירושלים היא הבירה ההיסטורית והקלאסית, הרי שתל אביב היא 'האח הצעיר' חובב התענוגות, וללא ספק העיר הקולית ביותר במדינה".

עוד נכתב כי "בתל אביב, שכונתה כבר 'מיאמי של המזרח התיכון", אמנם לא תראו כוכבים מעוטרים בזהב כמו פאף דדי, אבל שאר האלמנטים דווקא כן נמצאים על חופי הים הנפלאים שלה. תושבי תל אביב הם חבורה נוטפת תרבות וסטייל, רעב לאמנות, אופנה, גורמה ובילוי במועדונים. העיר חגגה את יום הולדתה ה-100 בשנת 2009 בפיצוץ של אמנות יצירתית. ואל תדאגו אם פספסתם את המסיבה – תהיה עוד אחת בקרוב מאוד…"
http://www.lonelyplanet.com/cuba/havana/travel-tips-and-articles/57567.

יש בעיר מסיבה

כתבה אחרת מציינת את תל אביב בין "עשרת ערי המסיבות הטובות ביותר" בעולם, לצד הערים בואנוס איירס, קייפטאון, מונטריאול, באקו, אוקלנד, לה פאס, סלוניקי, דובאי ובלגרד.

וכך קובע הלונלי פלאנט: "כמו במקומות אחרים באגן הים התיכון, בירת הכיף של ישראל מתעוררת מאוחר בלילה. בעיר כמות אינסופית של בארים, פאבים ומקומות הבילוי, אשר מתחילים להתמלא בסביבות חצות. מרגע זה ואילך מועדוני הלילה מתניעים בריקודים שנמשכים עד הבוקר. כיום, קהל בין-לאומי מצטרף לישראלים שנהנים מתערובת של פאנק, פופ, האוס וטכנו (בנוסף להופעות חיות – גדולות וקטנות), בעשרות מוקדי הבילוי החמים של העיר. לתל אביב יש אווירה רגועה והדוניסטית, ומתגאה גם בהיותה גיי-פרנדלי ומשוחררת".
http://www.lonelyplanet.com/north-america/travel-tips-and-articles/39339.

האגף החדש במוזיאון תל אביב. זוכה להכרה. (צילום: שרית פרקול)
האגף החדש במוזיאון תל אביב. זוכה להכרה. (צילום: שרית פרקול)

בתוך כך גם מוזיאון תל אביב קוצר שבחים. אתר התרבות והסטייל HighSnob מכתיר את האגף החדש של מוזיאון תל אביב במקום הראשון ברשימת עשרת המוזיאונים המעוצבים ביותר.

תארים אלו מצטרפים לרשימה ארוכה של תארים מכובדים בהם זכתה העיר בדירוגים של מגזינים בין לאומיים. לפני כשבועיים הכליל מגזין התיירות החשוב CondeNast את תל אביב ברשימת עשר הערים המובילות לחובבי ארכיטקטורה; אתר הסאבלטים (השכרת חדרים לתיירים בתוך דירות) הפופולרי Airbnb, בחר בתל אביב במקום השני ברשימת עשרת יעדי הטיול הנבחרים.

לפני כחודש הכריז מגזין "מונוקל" על ראש העירייה רון חולדאי כאחד "מעשרת ראשי הערים החכמים"; לפני כחודש וחצי הכליל Yahoo! Travel את החופים העירונים "גורדון" ו"פרישמן" ברשימת "עשרת החופים האורבניים הנהדרים"; לפני כחודשיים זכתה תל אביב יפו במקום החמישי ברשימת עשר הערים המתויירות ביותר באזור המזרח התיכון ואפריקה של חברת מאסטר קארד העולמית; בחודש ינואר השנה זכתה העיר בתחרות gaycities כיעד התיירות הגאה הטוב ביותר בעולם, תוך שהיא גורפת 43% מקולות המצביעים. עוד השנה הכריז מגזין תיירות בריטי בשם "Travelers Digest" על תל אביב-יפו כאחת מעשר הערים שבהן הגברים והנשים הכי יפים בעולם.

תארים נוספים שגרפה העיר: בירת ה"קול" במזרח התיכון (ניו יורק טיימס), אחת מ-50 הערים הגלובליות (פוריין פוליסי), אחת מהערים הצומחות בעולם (פורבס), אחת מהערים המזנקות של המאה ה-21 (ניוזוויק), אחת משלוש הערים החמות בתיירות (לונלי פלאנט), אחת מעשר ערי החוף הטובות בעולם (נשיונל ג'יאוגרפיק) ואחת מחמש הערים היצירתיות בעולם (globe and mail).

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן