Skip to content

הנשיא פרס הופתע לקבל מדליה מידי יו"ר הפרלמנט היווני

היוונים יוצאים מגדרם למען הצלחת ביקורו של הנשיא פרס ביוון. שר התרבות היווני ושרת התיירות אף ביקשו לארח את הנשיא במוזיאון האקרופוליס, השריד המרכזי של אתונה העתיקה כדי לחשוף בפניו את אחד ממרכזי התיירות החשובים ביוון ובעולם כולו. פרס דן עם מארחיו בשורה של שיתופי פעולה, שעה שיוון נמצאת במשבר כלכלי וצמאה לטכנולוגיות והשקעות ישראליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, הופתע הבוקר כאשר קיבל מדליה לא צפויה מידיו של יו"ר הפרלמנט היווני, אוונגלוס מיימארקיס.

בפתח הפגישה בין השניים הפתיע יו"ר הפרלמנט את הנשיא והעניק לו מדלייה מיוחדת של הפרלמנט היווני, המהווה את עיטור  הכבוד הגבוה ביותר של יוון. על מדליית הזהב של הפרלמנט, עליה חרוטה דמותו של פריקלס – המדינאי  הראשון של אתונה – נכתב: "לנשיא, על תרומתו לקהילה הבינלאומית ולשלום".

קבלת הפנים בפתח הפרלמנט באתונה. (צילום: משה מילנר/לע"מ)
קבלת הפנים בפתח הפרלמנט באתונה. (צילום: משה מילנר/לע"מ)

יו"ר הפרלמנט היווני פנה לנשיא ואמר "זהו יום היסטורי לפרלמנט היווני בזכות ביקורך, אדם שתרם לשלום באיזור מורכב".  עם קבלת המדליה הודה הנשיא ליו"ר הפרלמנט בחום ואמר: "אני שמח לבקר בפרלמנט של יוון, מקום הולדתה של הדמוקרטיה. אני עצמי ביליתי למעלה ממחצית חיי – 48 שנים – כחבר פרלמנט ואני תמיד מתגעגע לימים האלו".

הנשיא התייחס לדרך בה הוא מתקבל ביוון כנציגה של מדינת ישראל ואמר: "אני נמצא כאן יום וחצי ומרגיש כמו בבית" ואף הוסיף בחיוך "החום בו נתקלתי מצד האנשים שפגשתי עולה על החום שבחוץ".

היוונים יוצאים מגדרם לטובת הצלחת הביקור. שר התרבות ושרת התיירות אף ביקשו לארח את הנשיא במוזיאון האקרופוליס, השריד המרכזי של אתונה העתיקה, כדי לחשוף בפניו את אחד ממרכזי התיירות החשובים ביוון ובעולם כולו. יחד עם השרה אורית נוקד סייר הנשיא במשך שעה ארוכה בין המוצגים הארכיאולוגיים ושמע סקירות רלוונטיות מההיסטוריה היוונית.

היוונים יוצאים מגדרם לגרום להצלחת הביקור. הנשיא פרס באקרופוליס. (צילום: משה מילנר/לע"מ)
היוונים יוצאים מגדרם לגרום להצלחת הביקור. הנשיא פרס באקרופוליס (צילום: משה מילנר/לע"מ)

הנשיא דן עם מארחיו בשורה של שיתופי פעולה, שעה שיוון נמצאת במשבר כלכלי וצמאה לטכנולוגיות והשקעות ישראליות ואמר "אני מגיע ליוון ויודע שיש לה לא רק עבר עשיר, אלא גם עתיד עשיר ואני בטוח שתמצאו את הדרך להתגבר על המשבר הכלכלי שפקד אתכם, אני בטוח שגם הפעם יוון תצא במלוא יכולתה. שיתוף הפעולה ביננו עלה מדרגה בכל התחומים – בכלכלה, בחקלאות, בתרבות ובתיירות  ויש תחושה אמתית של קירבה."

השרים המארחים שבו וקראו לתיירים הישראלים לבלות את חופשתם ביוון ואף דאגו לצלם את הנשיא על רקע האקרופוליס, כדי לעודד תיירים ישראלים לבא בעקבות הנשיא.

פרס הוא אורח הכבוד בארוחת ערב נוספת, לא פורמלית, שעורך לכבודו מארחו, הנשיא קרולוס פפוליאס.

1 Comment

  1. ישער
    8 באוגוסט 2012 @ 11:55

    למה אוֹרוּ פניה של אורית ?
    במה מתמקדת נוקד ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן